رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 199199

بازتاب برد تاریخی فوتسال ایران بر برزیل

ساعت 24- رسانه های اسپانیایی پیروزی تیم فوتسال جمهوری اسلامی ایران بر برزیل را تاریخی و شگفت انگیز توصیف کردند و نوشت ایرانیان با عزم و اراده جدی وارد میدان شدند .

روزنامه 'آ ب ث' در خبر خود با تیتر «حذف تاریخی برزیل به دست ایران» ، نوشت :پنج بار قهرمان جهان پس از شکست در برابر ایران در ضربات پنالتی که بزرگترین خبر شگفت انگیز جام جهانی فوتسال کلمبیا است ، در مرحله یک هشتم خداحافظی کرد .

این روزنامه با تشریح گزارش بازی و نتایج این دیدار اشاره کرد : تیم ایران ، روز شنبه با پاراگوئه روبرو خواهد شد ، اما این بازی ، آخرین دیدار برای برزیل و برای فالکائو ستاره این تیم است که قبل از خداحافظی از تیم ملی نتوانسته به یکی از اهداف خود برسد و آن اولین بازیکن در داشتن سه عنوان قهرمانی جهان است .


آ ب ث افزود :هنگامی که «احمد اسماعیل پور» گل برنده ایران را وارد دروازه برزیل کرد ، بازیکنان با شور فراوان آن را جشن گرفتند و جای تعجب نیست زیرا بر خلاف همه انتظارات٬ برزیل را شکست داده بودند .برزیل در کنار اسپانیا و پرتغال یکی از تیم هایی بود که بیشترین شانس را برای قهرمانی جهان داشت .


روزنامه ورزشی 'مارکا' نیز در خبر خود با تیتر «ایران برزیل را در پنالتی حذف کرد» ، اشاره کرد :ایران پدیده و شگفتی بزرگ جام جهانی فوتسال کلمبیا بود.برای نخستین بار ، برزیل قبل از نیمه نهایی به دست ایران و در ضربات پنالتی حذف شد .


مارکا با اشاره به اینکه فالکائو با سه گل بازیکن ستاره این دیدار بود ، خاطرنشان ساخت که گل های وی در مقابل عزم ایرانی ها کافی نبود .


روزنامه ال 'اسپکتادور' نیز تیتر «شگفتی جام جهانی فوتسال با حذف برزیل از سوی ایران»را برای این رویداد مهم انتخاب کرده و اضافه نمود که پنج بار قهرمان جهان در یک بازی تنگاتنگ و در ضربات پنالتی باخت تا بدین صورت ایران به مرحله یک چهارم صعود کند و تیم پاراگوئه را در پیش رو داشته باشد .


ال اسپکتادور ادامه داد :پس از 40 دقیقه قانونی بازی و 10 دقیقه وقت اضافی که با نتیجه تساوی 4 بر 4 پایان یافت ٬حذف تاریخی برزیل با نتیجه 3 بر 2 در پنالتی قطعی شد ، هواداران برزیلی خشکشان زد .


این روزنامه از سوی دیگر ضمن شرح بازی بین دو تیم و برجسته نمودن عملکرد فالکائو ، به عزم و اراده ایرانی ها برای به تساوی کشاندن نتیجه اشاره کرد .


روزنامه ورزشی 'آس' نیز خبر خود را با تیتر «شگفتی بزرگ تاریخی ؛ ایران، برزیل را در ضربات پنالتی حذف کرد» ، منتشر نمود .


آس نوشت :شاید این بزرگترین شگفتی تاریخ جام جهانی فوتسال و همچنین بزرگترین ناامیدی فوتسال برزیل باشد زیرا برزیل پنج بار قهرمان جهان و مدافع عنوان قهرمانی ، از جام جهانی بیرون رفته است .


این روزنامه افزود :ایران قهرمان ابدی آسیا که آرزوی دستیابی به یک موفقیت با تاثیر جهانی را داشت ، برزیل را حذف کرد .ایران به آرزوی خود رسید زیرا پس از به خانه فرستادن برزیلی ها در ضربات پنالتی٬ در مرحله یک چهارم خواهد بود .


این نشریه با اشاره به اینکه بدترین نتیجه در دیگر جام های جهانی برای برزیل ، مقام سوم بوده و یک خداحافظی تلخی برای فالکائو که سه گل بازی را به ثمر رساند می باشد ، تصریح کرد :با این حال ، ایران تیم ناشناخته ای نیست .ایران یک مدعی همیشگی است که نیاز به یک جهش در پلکان پر مدعی ترین تیم های بزرگ را داشت .


این رسانه ورزشی خاطرنشان ساخت :در مرحله نخست٬ ایران شاید پس از ناکامی در مقابل اسپانیا که به رغم تسلط بر بازی ، گل زیادی را خورد ، نا منظم بود .در مقابل برزیل همیشه در نتیجه عقب بود اما ستاره های ایران ، «حسن زاده» در پایان وقت قانونی و «کشاورز» در وقت اضافی باعث تاریخی شدن ضربات پنالتی شدند که پس از اشتباه بازیکن برزیلی ، ایران به شگفتی بزرگ جام جهانی دست یافت .

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها