رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 199621

نیویورک تایمز فاش کرد:

احتمال گزینه نظامی کلینتون و ترامپ علیه ایران

ساعت 24- نیویورک تایمز با اشاره به شکننده بودن توافق هسته ای با ایران اذعان کرد که احتمال توسل به زور توسط هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علیه ایران وجود دارد.

كلينتون و ترامپ
روزنامه نیویورک تایمز امروز در مطلبی تحت عنوان «چرا اهمیت دارد: موضوعات خطرناک در انتخابات» به عواملی از قبیل مدیریت اجرائی در آمریکا، حداقل دستمزدها، قوانین ناظر بر وال استریت، ایران، چین، آوارگان، بدهی های آمریکا، مهاجرت، تجارت و ... که در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا تأثیرگذار هستند، پرداخته است.

مطلب مذکور درباره ایران می افزاید: اگرچه توافق هسته ای سال گذشته میان کشورهای ۱+۵ و ایران خطر مقابله مستقیم تهران و واشنگتن را برطرف نموده است؛ لیکن این توافق شکننده به نظر می رسد. اما دولت آینده آمریکا روال خود را درباره ایران به صورت کلی و به صورت خاص درباره توافق هسته ای دنبال خواهد کرد.

نیویورک تایمز می‌نویسد: برای «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» موضوع اساساً تداوم تقابل در برابر تغییر است؛ چرا که «کلینتون» (نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) به عنوان وزیر خارجه پیشین آمریکا که بسترهایی را برای توافق هسته ای کنونی با ایران فراهم کرد؛ از «برجام» حمایت می کند، اما وی لحن شدیدتری در مقابل ایران در مقایسه با «باراک اوباما» رئیس جمهور کنونی آمریکا دارد.

این روزنامه غربی در ادامه نوشت: «دونالد ترامپ» (نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا) از توافق هسته ای با ایران متنفر است، اما به مذاکره مجدد با ایران (برای توافقی دیگر) متمایل است.

خبرگزاری آمریکائی مذکور در ادامه اینگونه به ماهیت عهدشکنانه هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اذعان کرد: هر دوی آنها آماده توسل به زور برای جلوگیری از دستیابی تهران به بمب هستند. اگر توافق فرو بپاشد یا زمان آن بدون اتخاذ تدابیر لازم به پایان برسد، احتمال توسل به گزینه نظامی مجدداً بازمی‌گردد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها