رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 200972

تغذیه و اهمیت آن در زندگی ماهی ها

اهمیت تغذیه در ماهیان بسیار قابل توجه است. ماهیان شما در طبیعت غذای مورد علاقه و نیازشان را یافت میکنند ولی در محیط آکواریوم شما هستید که ..با تغذیه کامل و سلامت باعث شادابی و سلامت و رشد نمو ماهیان خود میشوید غذای ماهین بطور کلی به2دسته خوراکهای خشک و اماده و خوراکهای گوشتی و زنده تقسیم میشود.

img alt="Image result for ‫غذای ماهی چیست؟‬‎" height="393" src="https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRiPJ4K3b54Ir_BZjQURrAbescFNWOqvqbkTBt35gm0kG2ptqrf" width="688" />

اهمیت تغذیه در ماهیان بسیار قابل توجه است. ماهیان شما در طبیعت غذای مورد علاقه و نیازشان را یافت میکنند ولی در محیط آکواریوم شما هستید که ..با تغذیه کامل و سلامت باعث شادابی و سلامت و رشد نمو ماهیان خود میشوید غذای ماهین بطور کلی به2دسته خوراکهای خشک و اماده و خوراکهای گوشتی و زنده تقسیم میشود.

غذاهای آماده و خشک در آزمایشگاههای مربوط به ماهیان با استفاده از خوراکی که ماهیان در طبیعت مصرف میکنند آماده و ساخته میشود.این غذاهای آماده در فروشگاههای آکواریوم به وفور یافت میشوند. آنها قابل نگه داری در دراز مدت هستند و احتیاج غذائی ماهیان شما را رفع میکنند. لازم به ذکر است که غذاهای خشک تنوع زیادی دارند و برای هر گونه از ماهیان غذای مخصوصی وجود دارد و البته غذاهائی هستند که بطور مشترک به مصرف همه گونه ها میرسند. این غذاها باعث شادابی و سلامت و رشد نمو ماهیان میشوند و رنگ طبیعی آنها را شفاف میکنند.از این نمونه میشود به دانه های لوفک و کرمهای فشرده و خشک توبیفکس و انواع غذاهای خشک دیگر اشاره کرد.در کنار غذاهای خشک و آماده ماهیان شما نیاز به تنوع غذائی بیشتری دارند. در هفته یکبار حد اقل استفاده از غذاهای گوشتی میتواند در رشد ماهیان و سلامتی آنها تاثیر گذار تر باشد. شما میتوانید از دل گوساله و یا گوسفند و یا حتی مرغ برای تغذیه ماهیان استفاده کنید. با توجه به جثه ماهیان غذای گوشتی را ریز کرده و به مقداری که خورده شود و چیزی باقی نماند به ماهیان خود دهید. از این جمله ماهیهای کیلکا به عنوان ارزشمند ترین خوراک گوشتی به حساب میایند. آنها سرشار از پروئدین هستند. بسته های ماهی کیلیکا را از ماهی فروشها تهیه و فریز نمائید. در هر بار مصرف مقداری از آنرا خرد کرده به ماهیان خود بدهید. رشد ماهیها قابل توجه تر خواهد شد. ماهیان شما علاوه بر خوراک خشک و گوشتی نیاز به خوراک گیاهی هم دارند. برگهای کاهو سرشار از مواد معدنی و املاحند. و باعث شادابی و تقویت رنگ ماهیان میشوند. در هفته یک برگ کاهو در مخزن ماهی خود بیندازید و یا آنرا خرد کرده میان خوراک گوشتی قرار دهید و به مصرف ماهیان خود برسانید. این شیوه سلامت ماهیان شما را تضمین میکند. برگهای اسفناج سرشار از اهن و مواد معدنی هستند. برگهای تازه و خرد شده اسفناج را در میام غذای گوشتی که به ماهیان خود میدهید قرار داده و اینطور آنرا به مصرف آنها برسانید.

اسفناج در رشد ماهیان تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

ماهیان موجودات همیشه گرسنه ای هستند. در محیط مخزن نگه داری انها همیشه به دنبال غذا میگردند. ولی این باعث نمیشود که شما دائما به تغذیه ماهیان خود مبادرت کنید.

در هفته تنها3بار کافیست که آنها را تغذیه نمائید. حد اقل2 روز غذا ندادن به آنها در هفته سلامت آنها را تضمین میکند. ماهیها از کم تغذیه شدن هرگز نمیمیرند ولی تغذیه نا مناسب و زیاد باعث انواع بیماریها در آنها میشود. در هر بار تغذیه با توجه به اندازه ماهیان خود و با با توجه به تعدادشان در مخزن نگه داری به اندازه غذا بریزید که پس از دقایق کوتاهی همه غذای ریخته شده توسط انها مصرف شود. ته نشین شدن غذای اضافی در مخزن و فساد آن در اب محیط مخزن را مسموم و خراب میسازد. از تغذیه اضافی بپرهیزید.

در هفته برای سلامت ماهیان خود در میان غذاهای خشکی که در مطلب پائین اشاره شده غذاهای زنده و گوشتی هم به رژیم غذائی آنها اضافه کنید.لاروهای پشه و کرمها و کرمهای خاکی بهترین غذای زنده برای ماهیان هستند. کرمها را به خوبی شسته و بعد به مصرف ماهیان برسانید.

در هفته یکبار به ماهیان خود برگ تازه کاهو بدهید. آنرا در مخزن انداخته و ماهیان انرا در طول مدت روز مصرف خواند کرد. کاهو سلامت ماهیان شما را تضمین میمند. در مورد ماهیهای کوچکتر و نوزاد ماهیها تغذیه روزانه و در هر روز چند وعده تکرار میگردد. در مورد ماهیهای بزرگتر نیازی به تغذیه اضافی نمیباشد. آنها را میتوانید تنها2بار در هفته تغذیه نمائید. لازم به ذکر است که تغذیه زیاد و نا مناسب باعث مرگ ماهیان میشود ولی با تغذیه درست آنها سلامت بوده و رشد بهتری خواهند کرد.

تنوع را در تغذیه رعایت کنید. هرگز از گوشتهای پخته و چیزهائی که خود میخورید به آنها ندهید. در مطالب قبلی به آنواع خوراک ماهین اشاره ای کردم. اینجا نیز به تعدادی از آنها اشاره میکنم.
غذاهای خشک که در بازار یافت میشوند: کرمهای فشرده توبیفکس. کرمهای قرمز خونی رنگ. دانه های لوفک.قرصهای تقویتی.انواع غذاهای خشک رنگی که برای تقویت رنگ ماهیان استفاده میشود.ارتیما.تخم میگو.

غذاهای گوشتی و یا زنده: دل گوساله.دل گوسفند. دل مرغ. ماهیهای کیلیکا.لارو پشه. کرمهای قرمز.کرمهای خاکی.حشرات.

غذاهای گیاهی: برگ کاهو.برگ اسفناج

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها