رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 201111

خودکشی دو جوان حلق آویز شده در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: دو جوان مکانیک که صبح روز دوشنبه اجساد حلق آویزشان در دره گنجنامه پیدا شده بود، خودکشی کرده اند.

خودکشی
an style="font-size:8pt"> سردار حاجی محمد مهدیان نسب، فرمانده انتظامی استان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: با دست خطی که از این دو جوان به جای مانده، اعلام کرده اند که از زندگی خسته و دلسرد شده اند.


وی خاطرنشان کرد: این دو جوان 25 تا 30 ساله، یکی متاهل و دیگری مجرد بودند که اجساد حلق آویزشان با طناب قرمز در دره گنجنامه کشف و تحویل پزشکی قانونی جهت بررسی علت اصلی مرگ شده است.

سردار مهدیان نسب، در ادامه با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از 9 مهرماه، گفت: 150 عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، خانوادگی و خدماتی با شعار 'همه با هم برای امنیت و آرامش' هفته ناجا سالجاری در این استان برگزار می شود.


وی با اعلام اینکه حجاب و عفاف از بسیاری از مسائل اخلاقی پیشگیری می کند اظهار داشت: هشت ایستگاه عفاف و حجاب توسط پلیس همدان دایر شده که در این ایستگاه ها بانوانی از حوزه علمیه و نیروی پلیس امنیت اخلاقی، حضور دارند.

وی افزود: همچنین در راستای توجه به فرهنگ عفاف و حجاب بزرگترین میزگرد در این باره تشکیل شد.

مهدیان نسب یادآور شد: یک طرح تحقیقاتی کامل و منسجم در زمینه عوامل گرایش بانوان رده سنی خاص به سمت بدحجابی تهیه شده که در قالب کتاب آماده ارائه است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: در این طرح تحقیقاتی وضعیت حجاب بانوان دارای مشکلات اقتصادی و فرهنگی و دختران خانواده های دارای تمکن مالی بررسی شده است.


فرمانده ارشد پلیس استان همدان تصریح کرد: عوامل انتظامی در عرصه میدانی نیز طبق دستور مقام قضایی خودروی بانوان بدحجاب را توقیف می کند.


وی افزود: تنها در یکماه گذشته 180 خودرو متعلق به افراد بدپوشش و خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کنند در بلوار ارم شهر همدان توقیف شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رویکرد پلیس اجتماع محور و فرهنگی است به افراد بدپوشش تذکر داده و از آنها تعهد گرفته می شود.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه گفت: 40 هزار و 213 بازدید از صنوف استان همدان در نیمه نخست سالجاری صورت گرفته است که 2 هزار صنف متخلف پلمپ شدند.

سردار مهدیان نسب افزود: پلیس به چهار هزار و 409 صنف متخلف و فاقد پروانه کسب تذکر داده و از آنها تعهد گرفته است.

وی بیان کرد: 384 هزار تماس با سامانه فوریت های پلیسی 110 در نیمه نخست امسال برقرار شده که 51 درصد تماس ها عملیاتی بوده است.


فرمانده انتظامی استان همدان همدان گفت: با توجه به گلایه شهروندان در زمینه صداهای ناهنجار ایجاد شده توسط کاروانهای عروسی این موضوع را به دقت بررسی کرد.

سردار مهدیان نسب افزود: صداهای ناهنجار شلیک گلوله نبوده بلکه صدای ترقه است که این مواد محترقه در داخل کشور تولید شده و توزیع آن مجاز است.

وی تاکید کرد: با این وجود عوامل پلیس با افراد هنجارشکن و افرادی که با ایجاد صداهای ناهنجار از شهروندان سلب آسایش می کنند طبق قانون برخورد می کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ها و اقداماتی که پلیس پیش بینی کرده است بطور حتم از این پس مردم شاهد صداهای ناهنجار در ساعات پایانی شب نخواهند بود.

فرمانده انتظامی استان همدان همدان افزود: 25 تیم به منظور تامین امنیت مردم و جلوگیری از بروز مشکل هنگام تردد کاروان عروسی اقدام به گشت زنی می کنند.


سردار مهدیان نسب در خصوص کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور امسال 740 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است.

وی اضافه کرد: با تدبیر و هماهنگی عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا امسال 84 باند تهیه و توزیع کالای قاچاق و کالای گمرکی منهدم شدند.

وی با اشاره به برخورد با خرده فروشان مواد مخدر هم گفت: سه تن و 590 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نیمه نخست سالجاری در همدان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: پنج هزار و 100 عملیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان در سالجاری اجرایی شده که منجر به انهدام 42 شبکه و باند تهیه و توزیع مواد مخدر شده است.

سردار مهدیان نسب دستگیری 2 هزار و 600 سارق حرفه ای، تشکیل 280 پرونده در پلیس فتا و دستگیری 90 متخلف در فضای مجازی شامل مجرمان اینترنتی و اخلاقی را از توفیقهای پلیس همدان برشمرد.

وی در آخر گفت: فوت ناشی از سوانح جاده ای در معابر درون شهری 29 درصد و برون شهری هفت درصد در 6 ماهه سالجاری کاهش داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها