رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 201195

(تصاویر) جهنم بر روی زمین، داستان کسانی که جهنم را قبل از مرگ دیدند

ساعت ۲۴- تاریخ همیشه پر بوده از اتفاقاتی که حتی تصورشان هم ذهن شما را مخدوش می کند و حالتان را خراب، تصویر هایی از برخی از این اتفاق ها را می بینید.

عکس اصلی
dir="RTL">The-Crocodile-Massacre-of-Ramree-Island

مرداب های رمری:

در فوریه ی ۱۹۴۵ نیروهای امپراطوری ژاپن در جزیره ی رمری در جنوب برمه با نیروهای بریتانیا درگیر شدند. آنها در این درگیری شکست خوردند و چیزی در حدود ۱۰۰۰ نفر از آنها شروع به عقب نشینی کردند. فراری که اگر از سرنوشت آن مطلع بودند به جای آن خود را به نیروهای بریتانیا تسلیم می کردند. ژاپنی های فراری که بیشترشان زخمی بودند و خسته و با کمبود مهمات مواجه بودند به ناگه متوجه شدند که وارد مرداب های رمری شده اند، مرداب هایی که به خاطر کروکدیل های درنده خو و خونخوارش معروف است، کروکدیل هایی که طول شان به ۵ متر هم می رسد، نتیجه عجیب تر از آن بود که کسی فکرش را هم بکند، از ۱۰۰۰ سرباز که وارد مرداب شده بودند فقط ۲۰ نفر زنده بیرون آمدند.

spain-conquers-aztecs

کشف قاره ی جدید:

آزتک بودن در قرن شانزدهم میلادی از آن اتفاق های ناخجسته ای بوده است که در زندگی هر کس که در این تاریخ آزتک بوده می توانسته اتفاق بیفتد! با ورود اسپانیایی ها به آمریکای مرکزی آزتک ها که تا آن زمان با دشمنان هم رده ای مثل توتوناک ها و تلکسکلتک ها مواجه بودند با دشمنی روبرو شدند که نه تنها از آنها منسجم تر و سازماندهی شده تر بودند بلکه به سلاح گرم نیز مسلح بودند و این چیزی نبود که جنگجویان آزتک آمادگی آن را داشته باشند. به طور واضح جنگ به سود اسپانیایی ها پایان یافت ولی اسپانیایی ها که کلیسا نفوذ قدرتمندی بر آنها داشت به آزتک ها به چشم کافر نگاه می کردند، پس قتل عام خود را به میدان نبرد محدود نکرده و دست به نسل کشی زدند، آنها همه را حتی زن و بچه ها را هم از دم تیغ گذراندند و شهرهای آنها را به آتش زدند. در کنار اینها باید به بیماری آبله نیز اشاره کرد سیستم دفاعی آزتک ها اصلا و ابدا با آن آشنایی نداشت و اسپانیایی ها با آوردن این بیماری به این قاره ی جدید باعث مرگ بسیاری شدند.

black-death

مرگ سیاه:

در بین سالهای ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ میلادی طاعونی در اروپا پخش شد که گفته می شود تا ۶۰ در صد جمعیت اروپا را به کام مرگ کشاند! در سال ۱۳۴۸ محصولات غلات اروپا به بار ننشستند و به نظر می آمد که قحطی نزدیک است ولی با اپیدمی شدن طاعون پیازی این مشکل حل شد! این طاعون به مانند آتشی در جنگل شروع به پخش شد و به علت تراکم بالای جمعیت در شهرها و نبود بهداشت عمومی گریبان همه را گرفت و همه زمانی به خود آمدند که خیابان ها پر از جسد شده بود و در گوشه گوشه ی شهر همه عزیزان خود را از دست می دادند.

The-Battle-of-Stalingrad

نبرد استالینگراد:

در ۲۳ آگوست ۱۹۴۲ ارتش ششم آلمان وارد استالینگراد شد تا وارد جهنمی شود که مجبور شود تا ۲ فبریه ۱۹۴۳ تسلیم ارتش سرخ شود. در بین این دو تاریخ هر دو ارتش از تلفات بسیار رنج بردند ولی طمع زمستان وحشی روسیه برای نیروهای غیرآماده و با مهمات کم ارتش آلمان تلخ تر بوده است. با یک حمله ی گاز انبری از طرف ارتش سرخ ۲۳۰۰۰۰ نیروی آلمانی در مرکز شهر محاصره شدند، به خاطر موقعیت استراتژیک خوب این منطقه ی فرماندهان نیروها را از عقب نشینی منع کردند و تصمیم گرفتند با پشتیبانی هوایی برای آنها تجهیزات اعم از لباس های گرم و غذا و مهمات تامین کنند، آنها به سرعت متوجه شدند که تامین منابع برای همچین جمعیت عظیمی کاری غیر ممکن است. آنهایی که از گرسنگی نمردند بالاخره از سرما مردند، گفته می شود سرما چنان نیروهای آلمانی را از پا انداخته بود که نمی توانستند ماشه ی تفنگ را بچکانند.

china-famine

قحطی بزرگ چین:

در سال ۱۹۴۹ ده سال بعد از قدرت گرفتن کمونیسم در چین یکی از بزرگترین فجایع قرن بیستم اتفاق افتاد، برای سه سال چنان قحطی رخ داد که که هنوز هم عده ای از جمعیت کهنسال آنجا از آن به بدترین اتفاق زندگیشان یاد می کند. علت اصلی این اتفاق سیاست های غلط کشاورزی دولت مائو، خشکسالی های پشت سرهم و افزایش بی رویه ی جمعیت چین مطرح شده است. به خاطر سیستم بسته ی آن روزهای چین آمار دقیقی از کشته های این قحطی به دست نیامده است ولی این کشته ها از ۲۰ الی ۴۰ میلیون نفر تخمین زده می شود.

rwandan-genocide

نسل کشی توتسی ها:

دو قوم اصلی رواندا یعنی توتسی ها و هوتی ها از مدت ها با یکدیگر در تنش بودند ودرگیری داشتند، هوتی ها که بیشتر جمعیت رواندا را در اختیار داشتند از سال ۱۹۶۲ قدرت را به دست گرفتند، در طی سی سال برخوردهای نژادپرستانه بین این دو قوم گویا آتش زیر خاکستری در حال شکل گرفتن بود که با جرقه ای کوچک دامن همه را بگیرد. در سال ۱۹۹۴ رئیس جمهور هوتی رواندا کشته شد و هوتی ها که این ترور را از طرف توتسی ها می دیدند در طی تقریبا ۱۰۰ روز چنان نسل کشی را راه انداختند که لکه ی خونش هیچ وقت از لباس تاریخ پاک نخواهد شد. چیز نزدیک به یک میلیون نفر توتسی قتل عام شدند. اگر این قتل عام به نظرتان جهنمی نبود بهتر است بدانید هوتی ها برای انقراض نسل توتسی ها یکی از نفرت انگیزترین و مریض ترین کارهای تاریخ را کردن، آنها زنان با چاقو، قمه، آب جوش و اسید مورد آزار قرار دادند تا دیگر نتوانند بچه دار شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها