رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 201410

احمدینژاد دوباره به‌دنبال شهرداریتهران!

ساعت24- فاطمه راکعی، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش است.وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات تصریح می‌کند:«در شرایط کنونی احمدی‌نژاد با مشاهده شرایط کشور و این مساله که از هیچ شانسی برای انتخاب دوباره به عنوان رئیس‌جمهوری برخوردار نیست سرنوشت سیاسی خود را به دیدگاه رهبری گره زده تا همچنان برای خود درفضای سیاسی کشور جایگاه قائل باشد.

احمدی نژاد
این در حالی است که در طول هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد وی بارها رفتاری از خود نشان داده که مغایر با دیدگاه بزرگان بود.» نماینده مجلس ششم در گفت‌وگو با «آرمان امروز» همچنین درباره انتقاداتی که برخی درباره ترکیب شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات مطرح می‌کنند واکنش نشان می‌دهد و عنوان می‌کند:«کسانی که نسبت به ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری انتقاد دارند و مدعی هستند که این شورا به جای احزاب تصمیم گیری می‌کند نباید از این نکته غافل شوند که حساسیت فضای سیاسی کشور در شرایط کنونی ایجاب می‌کند که جریان اصلاحات با هماهنگی و به صورت واحد تصمیم گیری کندو هر گونه دو دستگی وتفرقه ممکن است هزینه‌های زیادی برای این جریان به همراه داشته باشد. بدون شک اصلاح‌طلبان اجازه نخواهند دارد اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری سال۸۴ دوباره در سال۹۶ نیز تکرار شود و تصمیم مناسبی در این زمینه اتخاذ خواهند کرد». در ادامه گفت‌وگوی «آرمان امروز» با دکتر فاطمه راکعی را می‌خوانید.

ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات و همچنین تغییر ترکیب این شورا برای انتخابات ریاست جمهوری۹۶ با انتقاد برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب مواجه شده است.این عده معتقدند شورای عالی سیاستگذاری نباید به جای احزاب تصمیم گیری کند. ارزیابی شما از این مساله چیست؟

شورای عالی سیاستگذاری از چهره‌های برجسته و نخبگان جریان اصلاحات تشکیل شده که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲ تاکنون به خوبی فعالیت‌های اصلاح‌طلبان را مدیریت کرده است. مدیریت منطقی و صحیح شورای عالی سیاستگذاری در انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مشهود بود وهمین مدیریت مناسب بود که اصلاح‌طلبان را به اهداف انتخاباتی خود رساند. در شرایط کنونی و با توجه به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری سال۹۶ اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته‌اند که فعالیت‌های این شورا تا انتخابات ریاست جمهوری آینده ادامه داشته باشد که یک تصمیم عقلایی و دوراندیشانه است.با این وجود برای بنده این مساله قابل هضم نیست که چرا برخی از دوستان نسبت به سازو کار در پیش گرفته شده شورای عالی سیاستگذاری انتقاد دارند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند که به هیچ عنوان به مصلحت اصلاح‌طلبان و همچنین کشور نیست.این افراد این نکته را فراموش کرده‌اند که همه دبیرکل‌های احزاب اصلاح‌طلب در شورای عالی سیاستگذاری حضور دارند و همه تصمیمات باتوجه به دغدغه‌های موجود به خوبی مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.در نتیجه جای هیچ گونه نگرانی نیست. کسانی که نسبت به ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری انتقاد دارند و مدعی هستند که این شورا به جای احزاب تصمیم گیری می‌کند نباید از این نکته غافل شوند که حساسیت فضای سیاسی کشور در شرایط کنونی ایجاب می‌کند که جریان اصلاحات با هماهنگی و به صورت واحد تصمیم گیری کندو هر گونه دو دستگی وتفرقه ممکن است هزینه‌های زیادی برای این جریان به همراه داشته باشد. بدون شک اصلاح‌طلبان اجازه نخواهند دارد اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری سال۸۴ دوباره در سال۹۶ نیز تکرار شود و تصمیم مناسبی در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.

محمود احمدی‌نژاد با نهی در انتخابات آینده مواجه شده است.در شرایط موجود چه آینده سیاسی برای احمدی‌نژاد پیش بینی می‌کنید؟

رهبر معظم انقلاب به خوبی مانع از دو قطبی شدن جامعه شدند.بدون شک هر گونه دو دستگی و تفرقه در بین نیروی‌های سیاسی به ضرر کشور و جامعه است. امروز کشور بیش از همیشه به وحدت و همدلی نیاز دارد.از سوی دیگر اتفاقاتی که در طول هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در کشور رخ داد بیانگر این مساله است که حضور مجدد ایشان در قدرت به هیچ عنوان به مصلحت نیست.فسادهای گسترده و همچنین بی اخلاقی‌های سیاسی که در دولت احمدی‌نژاد رخ داد در هیچ کدام از دولت‌های انقلاب اتفاق نیفتاده بود.به نظر من احمدی‌نژاد روزی در دادگاه عدل الهی به خاطر این اتفاقات محاکمه خواهد شد.در شرایط کنونی احمدی‌نژاد با مشاهده شرایط کشور و این مساله که از هیچ شانسی برای انتخاب دوباره به عنوان رئیس‌جمهوری برخوردار نیست سرنوشت سیاسی خود را به دیدگاه رهبری گره زده تا همچنان برای خود درفضای سیاسی کشور جایگاه قائل باشد. این در حالی است که در طول هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد وی بارها رفتاری از خود نشان داده که مغایر با دیدگاه بزرگان بود. نمونه بارز این گونه رفتارها یازده روز خانه نشینی وی بود که به یک جنجال بزرگ سیاسی تبدیل شد. نمونه دیگر این رفتارها عدم توجه به حساسیت‌ها درباره انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول خود بود. با این وجود بلافاصله پس از این که به ریاست جمهوری رسید مشایی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد. اتفاقی که در «یکشنبه تاریخی» رخ داد و احمدی‌نژاد برعلیه رئیس قوه مقننه فیلم پخش کرد نیز با واکنش رهبری مواجه شد و ایشان این حرکت را حرکتی اشتباه تلقی کردند.بنده بسیار خوشحال و خرسند هستم که رهبری با درایت و زمان‌سنجی موضع صریح خود را درباره احمدی‌نژاد اعلام کردند تا غائله احمدی‌نژاد برای همیشه پایان بپذیرد.

به تازگی شایعه ای مبنی بر حضور مجدد احمدی‌نژاد در شهرداری تهران منتشر شده است. دیدگاه شما در این زمینه چیست؟ احمدی‌نژاد با حضور در شهرداری تهران به دنبال چه اهداف سیاسی است؟

انتخاب مجدد احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران از بازی‌های عجیب و غریب روزگار است.برای من هنوز مشخص نیست احمدی‌نژاد با آن سابقه مشعشع چگونه قصد دارد دوباره بر یک صندلی مهم اجرایی تکیه بزند. به نظر من احمدی‌نژاد بیش از آن که به دنبال به دست آوردن قدرت باشد و برای قدرت جوش بزند باید به دنبال عافیت طلبی و طلب بخشش از بزرگان و مردم کشور باشد. جریان احمدی نژاد که هشت سال در کشور بر سرکار بوده به اندازه‌ای به کشور و جریان‌های سیاسی آسیب رسانده است که حداقل در کوتاه مدت با اقبال و رویکرد مردمی مواجه نخواهد شد.این نکته که برخی عنوان می‌کنند این جریان در حال بازتولید خود است یا از سر غفلت عنوان می‌شود و یا این که نوعی عملیات روانی است. مردم به خوبی و با گوشت و پوست خود این مساله را درک کرده‌اند که اغلب مشکلات کشور نشات گرفته از تداوم همین جریان از گذشته تا کنون بوده است.این جریان حتی با روی کار آمدن دولت آقای روحانی هم که با حمایت کامل مردم بر سر کار آمد دست از آسیب رساندن به کشور و دولت برنداشته است و همچنان با اقدامات مخرب خود صحنه سیاسی کشور را متشنج می‌کند.

آرمان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها