رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 201474

واکنش ایران به اظهارات وزیر اقتصاد آلمان

هیچ پیش شرطی در گسترش روابط با آلمان پذیرفتنی نیست

ساعت24-سخنگوی وزارت خارجه، طرح موضوع حقوق بشر ایران توسط وزیر اقتصاد آلمان را نامربوط خواند و تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی از آرمان فلسطین دست نمی کشیم.

بهرام+قاسمی.jpg
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با نشریه اشپیگل، اظهار داشت:همانگونه که بارها تاکید کرده ایم مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچگونه پیش شرطی پذیرفتنی نیست؛ علاوه بر آنکه در این ارتباط دخالت هرگونه عامل ثالث را کاملا مردود و مخل روابط دوجانبه می دانیم.

قاسمی در خصوص موضوع فلسطین که در اظهارات این‌ مقام ‌آلمانی آمده بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق مردم فلسطین را جزء تغییر ناپذیر سیاست خارجی خود می داند و از آرمان فلسطین هیچگاه و تحت هیچ شرایطی دست نخواهد کشید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مطرح کردن موضوع حقوق بشر از سوی این مقام آلمانی را نامربوط خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی دهد.

بهرام قاسمی تاکید کرد: در شرایطی که تروریسم بین المللی منافع همه کشورها را تهدید می کند، انتظار می رود که کشورهای جهان به ویژه آنهایی که قربانی تروریسم بوده و هستند مبارزه جدی و بی امان با تفکرات افراطی و محافل تروریست پرور را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چشم انداز روابط دو کشور نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و آلمان از ظرفیت های بالقوه بسیار بالایی در مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه ها برخوردارند و باید مقامات آلمانی به منظور تحقق مطلوب همکاری ها دقیقا این نکته را مورد توجه داشته باشند که روابط دو کشور همواره بدخواهانی داشته و دارد که هیچگاه از تخریب روند رو به رشد آن بویژه در مواقع حساس فرو گذار نکرده و نمی کنند؛ لذا توصیه این است با دقت و توجه بیشتری به اظهارنظر بپردازند.

به گزارش فارس، «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان که روز یکشنبه آینده بنا دارد به تهران بیاید، گفته که عادی سازی روابط با تهران به شرط به رسمیت شناخته شدن حق موجودیت اسرائیل است.

بر اساس گزارش رویترز، او گفته که در دیدارهای خود در تهران در خصوص نقش ایران در جنگ سوریه و عملکرد حقوق‌بشری نظام ایران نیز با مقامات این کشور رایزنی خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها