رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 201557

فقط 30 درصد گدایان نیازمند واقعی اند/مردم به متکدیان کمک نکنند

ساعت 24-رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در تهران 5 هزار پلاک شناسایی کردیم که آنها نیازمند واقعی هستند گفت: از مردم تقاضا داریم سر چهارراه‌ها به متکدیان کمک نکنند این ها نیازمند نیستند و کاسب هستند.

2
رضا قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی با بیان اینکه تکدی گری در دنیا وجود دارد، گفت: در تهران فقط 30 درصد متکدیان نیازمند هستند و 70 درصد آنها نیازمند واقعی نیستند.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در تهران 5 هزار پلاک شناسایی کردیم که آنها نیازمند واقعی هستند گفت: از مردم تقاضا داریم سر چهارراه‌ها به متکدیان کمک نکنند این ها نیازمند نیستند و کاسب هستند.

به گفته قدیمی کیسه پول‌های این افراد از 200 هزار تومان تا چند میلیون تومان است و به صورت باندی تکدی گری می‌کنند و از کودکان در این زمینه سوءاستفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید در زمینه متکدیان فرهنگسازی کنیم گفت: از 1400 سال پیش توصیه شده است که دست مستمندان را بگیرد اما اول باید به خانواده و اگر فقیری در همسایگی و محله داریم کمک کنیم و بعد سراغ کس دیگری برویم.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه فقط در تهران 5 هزار خانواده مستمند شناسایی شده است، گفت: متکدیان در تهران به صورت شبکه‌ای هستند و یک ماشین و راننده آنها را بر سر مکان‌هایی که باید تکدی گری کنند قرار می‌دهند.

وی به طرح حامی اشاره کرد و گفت: در این طرح محرومین را در محلات شناسایی کرده‌ایم و بانک اطلاعات قوی در این زمینه داریم و اگر افراد خیر یا بنیادهای خیریه و NGO بخواهند به فقرا کمک کنند ما حاضرین اطلاعات به آنان بدهیم تا خودشان شخصا ورود کنند.

به گفته این مقام مسئول طرح‌های ضربتی در جمع آوری متکدیان جواب نمی‌دهد باید فرهنگسازی کنیم و از مردم بخواهیم که سر چهارراه‌ها پول ندهند.

قدیمی تاکید کرد: نباید گدا پروری کنیم اگر مردم می‌خواهند کار خیر انجام دهند مجاری‌هایی تعریف کرده‌ایم که پول مستقیم به دست مستمندان برسد.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران خطابه به مردمی که به کودکان متکدی کمک می‌کنند گفت: پولی که به بچه ها می‌دهید بالادستی‌های آنها از آنها می‌گیرند و به ‌آنها پول نمی‌دهند.

وی ادامه داد: تعداد بسیاری از این بچه‌های گدا، اجاره‌ای هستند و برخی از آنها را از خارج از کشور وارد می‌کنند.

قدیمی خواستار شد که بنیادهای خیریه ورود پیدا کنند و گفت که شهرداری هم به آنها کمک می کند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها