رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 201621

مذاکرات فشرده در لبنان برای حل بحران ریاست جمهوری

ساعت24-سعد حریری رئیس جریان المستقبل که برای پایان دادن به بحران ریاست جمهوری لبنان به کشورش بازگشته، مذاکرات گسترده‌ای را با طرف‌های سیاسی این کشور آغاز کرده است.

57360013.jpg
به گزارش پایگاه العهد لبنان، سعد حریری در ادامه مذاکرات خود برای رسیده به اجماع بر سر یک کاندیدا به عنوان رئیس جمهور لبنان، روز گذشته با سمیر جعجع، رئیس حزب "القوات البنانیه" دیدار کرد.

جعجع پس از دیدار با حریری گفت: نشست صریح و روشنی داشتیم و در مورد مسائل مربوط به ریاست جمهوری بحث کردیم. به نظرم اختلافات تا حدود زیادی کنار گذاشته شد.

حریری پس از آن با میشل عون، رئیس فراکسون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و نامزد اصلی جریان مقاومت لبنان برای ریاست جمهوری نیز دیدار کرد.

بنابر اعلام شبکه المنار، جو دیدار میان حریری و عون بسیار خوب و سازنده بوده و دو طرف توافق کردند که نشست‌هایشان ادامه یابد.

پست ریاست جمهوری لبنان که بیش از 2 سال است خالی مانده، باعث شده که دیگر نهادهای حکومتی این کشور از جمله دولت و پارلمان نیز نتوانند به طور صحیح به وظایف خود عمل کنند.

اختلافات سیاسی گسترده میان جناح‌های مختلف لبنان به ویژه جناح‌ 14 مارس به رهبری جریان حریری و جناح 8 مارس به رهبری حزب‌الله لبنان باعث شده که بر سر هیچ یک از دو نامزد اصلی پست ریاست جمهوری یعنی میشل عون و سلیمان فرنجیه توافق به دست نیاید.

گرچه هردو نامزد از حامیان مقاومت لبنان، جناح مخالف حریری محسوب می‌شوند اما وی و جریان المستقبل از فرنجیه به عنوان نامزد اصلی خود حمایت می‌کنند و حزب‌الله نیز میشل عون را نامزد خود می‌داند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها