رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 201655

عربستان نقش ژاندارم آمریکاییها را ایفا میکند

ساعت24-سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مهره‌ای مثل عربستان را در منطقه از دست بدهند.

1452232915061_images-th3.jpg
style="text-align: justify;">سید حسین نقوی حسینی گفت: این که عربستان سعودی در حال حاضر منشاء یا حامی گروه‌های تروریستی مخرب و خشونت طلب و افراطی منطقه و جهان تردیدی وجود ندارد.

وی تصریح کرد:‌ زمان وقوع 11 سپتامبر نیز اغلب تحلیل‌ها همین بود که با اطلاع خود آمریکایی‌ها این اتفاق افتاده و عوامل سعودی هم این کار را کردند و ارتباطی با ایران ، افغانستان وعراق ندارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد:‌ اما آمریکایی‌ها به بهانه‌ی آن انفجار به برخی از کشورها حمله کردند و این ها را محور خشونت اعلام کردند اما همه می‌دانستند که با اطلاع آمریکایی‌ها و به دست گروههای تروریستی مورد حمایت آل سعود این اتفاق افتاده است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد : به جهت نقشی که عربستان سعودی برای آمریکایی‌ها ایفا می‌کند که نقش ژاندارمی است و همچنین پولهای نفتی که آل سعود در بانکهای آمریکا و در موسسات تجاری و اقتصادی آمریکایی‌ها دارند آمریکا هیچ موقع نمی‌تواند این واقعیت را بیان کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: به همین جهت رئیس جمهور آمریکا این مصوبه را وتو کرد و اگر وتو نمی‌کرد روابط بین عربستان و آمریکا و مناسبات آنها به خصومت کشیده می‌شد، در واقع آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مهره‌ای مثل عربستان را در منطقه از دست بدهند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها