رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 201688

طراحی نقشه راه گسترش مناسبات بین ایران و هلند

ساعت24-سفیر ایران در لاهه با اشاره به زمینه‌های همکاری ایران و هلند و آمادگی تهران برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، گفت که دو کشور نقشه راهی را طراحی کرده‌اند تا براساس آن مناسبات دو کشور گسترش یابد.

13950710001062_PhotoA.jpg
style="text-align: justify;"> علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در سخنرانی در دانشگاه آراسموس هلند تحت عنوان «روابط اقتصادی ایران و هلند، فرصت‌های نو و چالش‌های باقیمانده» سیاست‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

جهانگیری در این سخنرانی تاکید کرد: زمینه همکاری جمهوری اسلامی ایران و هلند در بسیاری از حوزه‌ها وجود دارد از این رو دو کشور یک نقشه راه طراحی کرده‌اند تا بر اساس آن مناسبات دو کشور گسترش یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: به واسطه مزیت‌های کار اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ظرف دو سال گذشته و بویژه پس از توافق هسته‌ای کشورهای اروپایی تحرک گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران داشته‌اند.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران براساس اولویت‌های خود، آماده است همکاری‌های اقتصادی را ارتقا بخشد.

جهانگیری با اشاره به اینکه در گذشته ایران فقط به واسطه کشور دارنده و صادر کننده نفت و گاز شناخته می‌شد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری با کشورها براساس اقتصاد دانش بنیان، جذب سرمایه و تبادل فناوری است.

در این جلسه همچنین دانشجویان و اساتید سؤالات خود را پیرامون ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و افق‌های پیش روی روابط اقتصادی ایران و هلند مطرح کردند و جهانگیری به آنها پاسخ داد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها