رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 202450

دو پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای بازی ایران و کره/کی روش بازی در ارمنستان و بازی بدون تماشاگر را نپذیرفت

ساعت 24- پیشنهاد اولی که فدراسیون فوتبال روی آن فکر می کرد برگزاری مسابقه در تاریخ مورد نظر فیفا در کشور ارمنستان بود که سرمربی تیم ملی با این پیشنهاد مخالفت کرد.بحث دوم این بود که فدراسیون فوتبال دیدار ایران و کره جنوبی را بدون حضور تماشاگر برگزار کند تا بدین شکل انجام بازی وهن عاشورای حسینی (ع) تلقی نشود اما این بار هم کی روش زیر بار این موضوع نرفت و اعلام کرد باید تماشاگران در استادیوم آزادی حاضر شوند.

کی روش
راهکارهای فدراسیون فوتبال برای حل مشکل برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی در تاسوعای حسینی با مخالفت هایی روبه رو شده است.

یکی از مهم ترین موضوعات فعلی فوتبال ایران بحث برگزاری مسابقه ایران - کره جنوبی در روز تاسوعای حسینی (ع) است که به سبب مخالفت های برخی از چهره های مذهبی و سیاسی به معمایی بزرگ مبدل شده است.

این دیدار به رغم تلاش های صورت گرفته و رایزنی های انجام شده از سوی مسوولان ارشد ورزش کشور و به ویژه مدیران فدراسیون فوتبال با تغییر زمان روبه رو نشد و مذاکرات صورت گرفته با فیفا ره به جایی نبرد تا فدراسیون رسما اعلام کند که چاره ای جز برگزاری مسابقه وجود ندارد.

فیفا در حالی با تغییر روز مسابقه موافقت نکرد که فدراسیون می توانست راه حل های دیگری را در نظر بگیرد تا هم بازی در تاریخ مورد نظر فیفا انجام شود و هم منتقدین داخلی قانع گردند.

برهمین اساس جلساتی در فدراسیون فوتبال برگزار شد تا این مساله با کمترین تبعات ممکن به سرانجام برسد.

البته طی روزهای گذشته موضوع مهمی چون بی توجهی فدراسیون فوتبال در سال های قبل به بحث مناسبت های رسمی کشور و عدم انتقال آنها به فیفا مطرح شد که در این زمینه مشخص گردید که به رغم ارسال نامه ای از ایران در سال 94 به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، ترتیب اثری نسبت به درخواست رسمی ایران داده نشده است.

با توجه به آنکه «FIFA DAY» و «MATCH DAY» دو گزینه جداگانه به حساب می آید و سال 94 کنفدراسیون فوتبال آسیا «MATCH DAY» ها را اعلام کرد و دیدار ایران و کره جنوبی در این مبحث قرار می گرفت این انتقاد مطرح شده که چرا مدیران فدراسیون فوتبال همان زمان اعتراض خودشان را اعلام نکردند در حالی که سندی در فدراسیون فوتبال گواهی می دهد که در سال 94 این مورد از سوی فدراسیون فوتبال ایران اعلام شده بود اما نسبت به آن توجهی صورت نگرفت.

اکنون زمان اندکی تا بازی مورد نظر باقی مانده است و فدراسیون فوتبال دو راه پیش رو دارد؛ برگزاری و یا عدم برگزاری مسابقه که اگر گزینه دوم انتخاب شود فیفا محرومیت هایی سخت را برای فوتبال ما در نظر خواهد گرفت و متعاقبا جام جهانی به رویایی برباد رفته مبدل می گردد.

طی هفته های اخیر مدیران فدراسیون فوتبال جلسات مهمی را برگزار کردند تا بلکه با اتخاذ راهکاری ویژه تیم ملی را از این گردنه حساس عبور دهند و حتی مهدی تاج نشستی طولانی مدت با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برگزار کرد.

در شرایطی که موج مخالفت ها از سوی برخی چهره های تاثیرگذار مذهبی و سیاسی روبه افزایش است هنوز مشخص نشده که فدراسیون در قبال این مخالفت ها چه طرح و برنامه عملیاتی ای دارد.

البته طی روزهای گذشته چند پیشنهاد مطرح شد که همه آنها به دلیل مخالفت کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران بی سرانجام ماند.

پیشنهاد اولی که فدراسیون فوتبال روی آن فکر می کرد برگزاری مسابقه در تاریخ مورد نظر فیفا در کشور ارمنستان بود که سرمربی تیم ملی با این پیشنهاد مخالفت کرد.بحث دوم این بود که فدراسیون فوتبال دیدار ایران و کره جنوبی را بدون حضور تماشاگر برگزار کند تا بدین شکل انجام بازی وهن عاشورای حسینی (ع) تلقی نشود اما این بار هم کی روش زیر بار این موضوع نرفت و اعلام کرد باید تماشاگران در استادیوم آزادی حاضر شوند.

فدراسیون راهکارهای دیگری را نیز موردبررسی قرار داد که البته آن راهکارها همچون دو راهکار قبلی چندان عملیاتی نبود.

مخالفت سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با پیشنهادات فدراسیون سبب شد تا راهی جز برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران باقی نماند.

تمام این رایزنی های پشت پرده و جلسات طولانی مدت در شرایطی اتفاق افتاده که هنوز هم مشخص نیست با توجه به مخالفت های صورت گرفته با برگزاری بازی ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا، این مسابقه چه سرنوشتی پیدا می کند.

کاپ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها