رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 202814

چالش جدید فدراسیون فوتبال/ همزمانی بازی برگشت ایران و ازبکستان با شب قدر

ساعت 24- دیدار برگشت تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان که در ایران برگزار خواهد شد، همزمان با شب‌های قدر است.

تیم ملی فوتبال
فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص تاریخ برگزاری دیدار ایران و کره‌جنوبی که 20 مهرماه برگزار می‌شود و همزمان با تاسوعا و شب عاشورای حسینی است، با چالشی جدی روبه‌رو شد.

این در حالی است که برگزاری بازی در این تاریخ طبق تصمیم گرفته شده از سوی فیفاست و تاریخ این بازی هم قابل تغییر نیست. اگر فدراسیون فوتبال قصد تغییر این تاریخ را داشت، باید خیلی زودتر از این‌ها اقدام می‌کرد که این کار صورت نگرفت تا برگزاری بازی در شب عاشورا حاشیه‌های زیادی هم به همراه داشته باشد. این کار نه در سال 91 که به گفته تاج تقویم چهارساله فیفا اعلام شد، صورت گرفت و نه در مراسم قرعه‌کشی این مسابقات اعتراضی از سوی نماینده ایران و فدراسیون فوتبال کشورمان صورت گرفت تا در نهایت تیم ملی ساعت 18:15 روز 20 مهر و همزمان با شب عاشورا دیدار ایران و کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

اگر از بازی ایران و کره‌جنوبی بگذریم، فدراسیون فوتبال با چالشی جدید روبه‌رو شده است. دیدار برگشت ایران و ازبکستان در تاریخ 13 ژوئن 2017 و به عبارت دیگر 23 خردادماه 97 در ایران برگزار خواهد شد. تاریخی که مقارن با شب 19 ماه رمضان، شب ضربت خوردن حضرت امیر المومنین (ع) و مصادف با شب‌های قدر است.

فدراسیون فوتبال برای بازی با کره‌جنوبی راهکاری در نظر داشت و آن هم تغییر ساعت بازی بود تا تیم ملی کمی زودتر به مصاف کره‌جنوبی برود و زمان بازی از ساعت 21 به 18:15 تغییر یافت اما برای بازی برگشت مقابل ازبکستان چاره‌ای نیست، چون بازی‌ باید پس از افطار برگزار شود. مسابقه‌ای که دیدار رفت آن پنجشنبه هفته جاری در تاشکند برگزار می‌شود و باید دید فدراسیون فوتبال برای بازی برگشت چه برنامه‌ای خواهد داشت و آیا می‌تواند تغییری در برنامه ایجاد کند یا بازهم باید منتظر حاشیه‌های جدید بود.

اینجا باید به عدم توانایی فدراسیون در مسائل بین المللی و دیپلماسی ورزشی اشاره کرد که پس از شکست خوردن‌مان در ماجرای بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث، نتوانستیم تاریخ‌های برگزاری بازی‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه را بررسی کنیم تا مصادف با چنین ایامی نباشد و اگر بود برای تغییر آن کمی تلاش کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها