رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204033

آقای زنگنه جواب آقای مخبر را بدهید

محمدصادق جنان‌صفت

جنان صفت
انسان زبان دارد و با آن سخن می‌گوید و از توانایی آن برای آشکار کردن آنچه در دل و ذهن دارد استفاده می‌کند. سخن گفتن نیروی شگفت‌انگیزی دارد که راه را برای آشتی و دوستی هموار می‌کند و سد راه رفتارهای مبتنی بر زور و زدوخورد می‌شود.
آدمی اگر در جایی که باید سخن بگوید، خاموشی را انتخاب کند کار نادرستی انجام می‌دهد و روزگار آتی را برای زدوخورد ذهنی فراهم می‌کند. استفاده از سخن و حرف در دنیای امروز و برای مدیران ارشد و اداره‌کننده جامعه به ویژه درباره برخی مسائل که محل اختلاف سلیقه می‌شود و شهروندان را در ناآگاهی قرار می‌دهد یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. نیروی شگفت‌انگیز سخن گفتن و رساندن پیام به شهروندان در سطح عمومی و برای اقشار موجب شده است که مدیران از رسانه‌ها بخواهند که سخن آنها را به اطلاع برسانند.
محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) که یک نهاد بزرگ اقتصادی در ایران به حساب می‌آید از هنر و نیروی سخن گفتن استفاده کرده و نکاتی را درباره قراردادهای نفتی جدید، توانایی‌های شرکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و... بیان کرده است. وی گفته است: «برای میدان یاران که به ما سپرده شد قرار بود با 668 میلیون دلار سرمایه‌گذاری پروژه را تمام کنیم که با 580 میلیون دلار تمام کردیم... ایران شرکت‌های داخلی را تضعیف می‌کند. چون دلشان با آن طرف است... میدان نفتی آزادگان میدان بزرگی است اما کار ساده‌ای است... چرا نباید توسعه میدان بزرگی مثل آزادگان به شرکت‌های داخلی داده شود... ایراد بزرگ IPC لیدر بودن خارجی‌هاست...»
با توجه به صراحت و قاطعیتی که آقای مخبر درباره مسائل نفت و مدیریت نفت ایران بیان کرده است به نظر می‌رسد آقای زنگنه نیز باید با همان صراحت درباره این سخنان سخن بگوید. اگر آقای مخبر اطلاعات درستی می‌دهد و توانایی‌هایی که مجموعه تحت نظر مدیریت وی دارد واقعا درست است و اغراق نیست، آقای زنگنه باید با صراحت اطلاع دهد که چرا خواسته‌های مطرح شده ایشان را نمی‌پذیرد. در صورتی که وزیرت نفت و مجموعه همکارانش در شرکت ملی نفت آنچه که آقای مخبر گفته‌اند را غیردقیق می‌دانند و اطلاعاتی دارند که حرف‌های ایشان را نقض می‌کند نیز باید با صراحت بیان شود.
آقای زنگنه پس از 35 سال فعالیت در بالاترین سطح اجرایی کشور و 11 سال وزارت بر بزرگ‌ترین و موثرترین وزارتخانه کشور نباید از گفتن واقعیت‌ها هراص داشته باشد. سخن گفتن با شجاعت و صداقت همین روزها به کار می‌آید و اگر حرف به موقع زده نشود و روشنگری صورت نپذیرد فردا دیر است و شهروندان چیزی را باور می‌کنند که بر زبان آمده و درباره آن سخن گفته است.
آقای مخبر و آقای زنگنه دو مدیر ارشد حکومت و دولت هستند ویکی از هدف‌ها و نیت‌های آنها از قبول مسئولیت در چنین سطحی از کار پیشرفت سرزمینی است که در آن زاد و رشد کرده‌اند و باید بتوانند بدون لکنت زبان با هم سخن بگویند. اگر آنچه آقای مخبر می‌گوید درست است چرا نباید کار میدان آزادگان به آنها داده شود و اگر نادرست است نیز باید شهروندان آگاهی پیدا کنند.

منبع: روزنامه ابتکار

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها