رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 204230

گزینه احتمالی جبهه پایداری برای رقابت با روحانی

ساعت 24- احتمال انتخاب مسعود میرکاظمی به عنوان کاندیدای نهایی جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 قوت گرفت.

سید مسعود میرکاظمی
بر اساس اخبار رسیده به صراط، اعضای این تشکل به معرفی مسعود میرکاظمی به عنوان کاندیدای انتخابات سال آینده که قرار است با حسن روحانی رقابت کند تمایل نشان داده اند. انتخاب میرکاظمی هنوز قطعی نشده اما او نسبت به سایر گزینه های مورد نظر جبهه پایداری از شانس بیشتری برخوردار است.


در صورت رای نهایی جبهه پایداری به او، قرار است در هفته های آینده، اعضای این تشکل تلاش خود را برای ترغیب گروه های اصولگرا به حمایت از میرکاظمی آغاز کنند. با این وجود بعید است میرکاظمی به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان مورد پذیرش همه گروه ها قرار بگیرد.

جبهه پایداری در انتخابات 92 با خروج از روند اجماع اصولگرایان ابتدا کامران باقری لنکرانی و سپس سعید جلیلی را به عنوان کاندیدای اختصاصی خود معرفی کرد. با این حال این جبهه در سال 94 و در انتخابات مجلس، در حالی که در لیست های ارائه شده حائز اکثریت مطلق بود، از ائتلاف حمایت کرد.

مسعود میرکاظمی تا پیش از دولت احمدی نژاد سابقه مدیریتی چندانی ندارد. مهم ترین سمت های او تا قبل از سال 84، سمت مشاور وزیر دفاع و مدیریت فروشگاه اتکا بود. میرکاظمی در دولت اول احمدی نژاد 4 سال وزیر بازرگانی و در دولت دوم او کمتر از دو سال وزیر نفت بود. پس از آن به مجلس نهم راه یافت و تلاش کرد تا خود را به عنوان یکی از منتقدان جدی وزارت نفت و سیاست های بیژن زنگنه معرفی کند.

ولی پس از شکست در انتخابات مجلس دهم، نتوانست نقش پیشین خود را این بار در قامت یک "کارشناس" حفظ کند به طوری که در ماجرای قراردادهای نفتی با الگوی جدید که انتقادات بسیاری را در مجلس و سایر نهادهای نظام به دنبال داشته عملا هیچ نامی از میرکاظمی در میان منتقدان دیده نمی شود.

با این وجود شاید برخی از ملاحظات او و توقف انتقادات و کم حرف شدنش خودخواسته باشد. به گونه که پس از جدی شدن بحث کاندیداتوری، او در تلاش است تا وجهه منفی، همیشه منتقد و غیرقابل قبولی از خود در اذهان به جا نگذارد.

ظاهرا جبهه پایداری به این نتیجه رسیده که میرکاظمی چهره ای سفید در میان افکار عمومی است که کاندیداتوری او می تواند نتیجه بخش باشد. از نگاه اعضای این جبهه، 4 سال تصدی وزارت بازرگانی و دو سال وزارت نفت، از او چهره ای "اقتصادی و نفتی" ساخته که با اتکا به آن می توان سایر گروه های اصولگرا از جمله حامیان محمود احمدی نژاد را برای حمایت از وی اقناع کرد.

از سوی دیگر، میرکاظمی به جز حوزه نفتی، در هیچ یک از حوزه های دیگر، به عنوان فردی پرسروصدا در میان افکار عمومی شناخته نمی شود و این ویژگی نیز به اعتقاد جبهه پایداری به کمک او خواهد آمد.

با این وجود بعید است اولا گروه های اصولگرا و در ثانی افکار عمومی میرکاظمی را در حد و اندازه های رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری بپذیرد.

صراط نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها