رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204476

پیش‌بینی سرطان سینه توسط دانش آموز 14 ساله

ساعت 24-آنیکا چیرلا دانش‌آموز 14 ساله آمریکایی با به کارگیری فناوری یادگیری ماشینی موفق به تولید نرم‌افزار هوشمند پیش‌بینی دقیق سرطان سینه در میان زنان شد.

6
به نقل از ساینس نیوز، نمایشگاه علوم گوگل این هفته میزبان 16 تیم نوجوان نخبه از سراسر جهان برای ارائه ایده‌های خلاقانه و خلاصه مقالات بود.

نمایشگاه امسال گوگل بیشتر بر فناوری هوش مصنوعی به ویژه یادگیری ماشینی تمرکز داشت. اکثر دانش‌آموزان نخبه از سراسر جهان، طرح‌های جالب توجهی را در این نمایشگاه ارائه کردند. در میان طرح‌های موجود، طرح دانش‌آموز نخبه آمریکایی که دقت تشخیص سرطان سینه را تا 20 درصد افزایش می‌دهد، مورد توجه مسئولان گوگل قرار گرفت.

این دانش‌آموز نخبه با ساخت یک نرم‌افزار با اطلاعات دریافتی از ماموگرام دیجیتال و شاخص میزان تراکم توده موفق شد تا دقت پیش‌بینی سرطان سینه را از 64 درصد به 84 درصد افزایش دهد.

نرم‌افزار طراحی شده توسط این دانش‌آموز طیف بیشتری از اطلاعات در مورد وضعیت بافت پستان را مورد بررسی قرار داده و با مقایسه اطلاعات نهایی با پایگاه تصاویر اینترنتی مربوط با ماموگرام‌های قبلی، دقت پیش‌بینی سرطان را تا 20 درصد افزایش می‌دهد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها