رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204664

توافق ترکیه و روسیه بر سر حلب سوریه

ساعت 24-رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید بر سر خروج تروریست‌های مسلح از حلب با همتای ترکیه‌ای اتفاق‌نظر دارد ولی نتوانسته آمریکایی‌ها را به همین ترتیب برای تامین امنیت کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه متقاعد کند.

پوتین و اردوغان.jpg
div class="keywords" style="text-align: justify;">

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که امروز برای شرکت در اجلاس بین‌المللی انرژی به استانبول رفته بود، در حاشیه این نشست با «رجب طیب اردوغان» همتای خود در کشور میزبان، کنفرانس خبری مشترک برگزار کرد.


کنفرانس با سخنان اردوغان شروع شد. وی ابتدا از امضای موافقتنامه ساخت خط لوله میان روسیه و ترکیه خبر داد؛ خط لوله‌ای به نام تُرک‌استریم که در عمق دریای سیاه ایجاد می‌شود و می‌تواند سالانه 63 میلیارد مترمکعب گاز به مصرف‌کنندگان ترکیه‌ای برساند.

ترکیه در حال حاضر از ایران هم گاز می‌خرد که البته در برخی برهه‌ها، با تهران بر سر قیمت گاز چالش‌هایی پیدا کرده است.

اردوغان سپس به محورهای سیاسی مذاکرات دوجانبه پرداخت و گفت: «در مذاکرات دوجانبه به مسئله حساس شرایط جاری خاورمیانه و بخصوص سوریه توجه کردیم و سعی کردیم نحوه همکاری در سوریه را تعیین کنیم.»

اردوغان در خصوص همکاری‌های احتمالی ترکیه و روسیه در سوریه گفت: «در خصوص استراتژی مشترک برای کمک به شهروندان سوری بخصوص شهروندان حلب مذاکره کردیم؛ وزارتخانه‌های خارجه، ارتش و سازمان‌های امنیتی طرفین برای تعیین این استراتژی مشترک، در ارتباط خواهند بود.»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها