رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204665

افزایش دو برابری بدهی های عربستان

ساعت 24- وزارت دارایی عربستان سعودی روز دوشنبه از افزایش حجم بدهی های مستقیم این کشور از ماه دسامبر ۲۰۱۴ تا ماه اوت ۲۰۱۶ خبر داد.

بدهی های عربستان.jpg
style="text-align:justify">وزارت دارایی عربستان سعودی از افزایش حجم بدهی های مستقیم این کشور طی کمتر از دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت دارایی عربستان سعودی روز دوشنبه از افزایش حجم بدهی های مستقیم این کشور از ماه دسامبر ۲۰۱۴ تا ماه اوت ۲۰۱۶ خبر داد.

بر اساس این گزارش، میزان بدهی های مستقیم دولت عربستان در تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۱۶ به حدود ۷۳ میلیارد دلار رسیده است که ۶۳ میلیارد دلار آن بدهی های داخلی و ۱۰ میلیارد دلار آن نیز بدهی های خارجی است.

در همین حال میزان بدهی های مستقیم دولت عربستان در ۳۱ اوت ۲۰۱۵ به ۳۷.۹ میلیارد دلار افزایش یافته بود که کل آن بدهی های داخلی و معادل ۵.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور تا پایان سال ۲۰۱۵ بود.

وزارت دارایی عربستان همچنین اعلام کرد که میزان بدهی های مستقیم این کشور در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۱.۸ میلیارد دلار بود که تمام آن بدهی داخلی و معادل ۱.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ را تشکیل می داد.

اقدامات سعودی ها از جمله کم کردن حقوق اعضای مجلس مشورتی و وزیران، پرداخت حقوق طبق تاریخ میلادی و افزایش هزینه حج عمره نشان می دهد بحران اقتصادی بر آسمان عربستان سایه افکنده است.

جنگ های بی حاصل، قراردادهای تسلیحاتی متعدد، ورود به جنگ با یمن، دخیل شدن در بحران سوریه همگی آسمان عربستان را بحران آلود کرده است. قراردادهای ۴۹۵ میلیون دلاری، ۱.۱۵ میلیارد دلاری با آمریکا و سه میلیارد دلاری عربستان با انگلیس؛ همگی خزانه سعودی را خالی کرده است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها