رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 204675

داعش کشته شدن جانشین العدنانی را تایید کرد

ساعت 24-داعش کشته شدن مسوول اطلاع‌رسانی خود را تایید کرد، در حالی که وزارت دفاع آمریکا نیز گفته است، او در حمله هوایی به سرپرستی آمریکا در استان رقه واقع در سوریه در ماه گذشته کشته شده است.

داعش.jpg
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری رویترز، داعش در بیانیه‌ای که در اینترنت منتشر کرد، اذعان کرد، وائل عادل حسن سلمان الفیاض معروف به ابو محمد فرقان، مسئول دفتر اطلاع‌رسانی مرکزی داعش کشته شده است.

داعش در این بیانیه فقط به لقب او اشاره کرد و زمان و مکان و نحوه کشته شدن او را اعلام نکرد.

در این راستا پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد، این سرکرده داعش بر تولید نوارهای ویدیویی تبلیغاتی که دربرگیرنده تصاویر اعدام و شکنجه بود، نظارت داشت.

وی درباره این خبر اشاره کرد، الفیاض همکار نزدیک ابومحمد العدنان مرد شماره دو داعش بود که در سی‌ام اوت کشته شد. او عضو مهم مجلس شورای داعش بود.

منابع دیگر در وزارت دفاع آمریکا تاکید کردند که دکتر وائل یکی از برجسته‌ترین اعضای مجلس شورا در داعش است. این مجلس بر عملکرد و اداره داعش از عملیات، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نظارت دارد.

این در حالی است که موسکو مسوولیت عملیات کشته شدن العدنانی در یکی از حملات هوایی روسیه در شهر حلب را بنا به گفته وزارت دفاع روسیه برعهده گرفت. مسوولان آمریکایی نیز در واکنش به این موضع‌گیری روسیه با تمسخر گفتند، برعهده گرفتن مسئولیت کشتن العدنانی توسط روسیه چیزی جز شوخی نیست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها