رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204693

؛

پیشنهاد عجیب «اولاند» در حمایت از معارضین سوری

ساعت 24-«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در اظهارنظری مغرضانه پیشنهاد داد تا روسیه را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در «حلب» دومین شهر مهم سوریه، محاکمه کنند.

فرانسوا اولاند.jpg
style="text-align:justify">رئیس جمهوری فرانسه با نادیده گرفتن تلاش روسیه در فرونشاندن بحران سوریه، در اقدامی که نشانگر حمایت وی از گروه های تروریستی مستقر در حلب است، دولت مسکو را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد.

به گزارش بی بی سی، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در اظهارنظری مغرضانه پیشنهاد داد تا روسیه را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در «حلب» دومین شهر مهم سوریه، محاکمه کنند.

اولاند در مصاحبه با تلویزیون ملی فرانسه مدعی شد که مسئله بمباران حلب از سوی نیروهای روسی می تواند در دیوان بین المللی کیفری پیگیری شود.

همچنین رئیس جمهوری فرانسه در ادامه نادیده گرفتن تلاش های یک سال اخیر دولت مسکو به فرونشاندن دامنه بحران سوریه، از تصمیم احتمالی خود برای سرباز زدن از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سفر هفته آتی وی به فرانسه خبر داد.

هفته گذشته، مسکو قطعنامه پیشنهادی فرانسه مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز شهر حلب را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد و احتمالا دلخوری اولاند نیز که علیرغم ادعای زیاد، در کنار شرکای انگلیسی خود کمترین هزینه را در سامان دادن به وضعیت سوریه متحمل شده از همین جا ناشی می شود.

ادعای اولاند در راستای تاکید بر اظهارنظر «ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر تلاش برای یافتن راهی به باز کردن باب تحقیق در دیوان کیفری بین المللی پیرامون حملات هوایی روسیه به منطقه تحت کنترل معارضین سوری در شرق حلب عنوان می شود.

این در حالی است که «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس نیز اخیرا اظهارنظرهای تندی را در انتقاد از عملکرد روسیه در صحنه میدانی سوریه ایراد کرده است که با پاسخ دندان شکن «ایگور کوناشنکو» سخنگوی وزات دفاع روسیه مواجه شد.

کوناشنکو خطاب به فالن گفت: به من بگوئید چند توافق تا کنون با کمک انگلیس به خیر و خوشی انجام شده؟ انگلیس چند پوند از کمک های بشردوستانه به مردم سوریه داشت؟ کشور شما تا کنون چند متر از اراضی اشغال شده به دست تروریست ها را آزاد کرده است؟

وی افزود: انگلیس کجا بود زمانی که (گروه های تروریستی و شورشیان) تا لب ساحل مدیترانه پیش آمده بودند و اکثر خاک سوریه مانند هم آنچه در لیبی اتفاق افتاد، به لطف شما تبدیل به قلمرو خلافت (داعش) شده بود؟ .... پس چه کسی باید در قبال ایجاد و تشویق داعش و جبهه النصره به عنوان شاخه جدید القاعده که نیروی هوایی روسیه توانسته با موفقیت با آنها بجنگد، جوابگو باشد؟

البته روسیه و سوریه هیچ یک عضو دیوان کیفری بین المللی نیستند و انتظار نمی رود که شکایت از آنها در این مرجع قانونی راه به جایی ببرد.

این در حالی است که هفته گذشته، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز اتهامات مشابه ای را در باره دولت های مسکو و دمشق به نقض حقوق غیرنظامیان در حمله به شرق حلب مطرح کرد –اتهاماتی که به دفعات از سوی روسیه با این استدلال که هدف جنگنده های روس گروه های شناخته شده تروریستی هستند، رد شده است.

اتهام زنی به روسیه و نادیده گرفتن تلاش های مسکو در فرونشاندن بحران سوریه در حالی ادامه دارد که رژیم آل سعود که مورد حمایت آمریکا و متحدان اروپایی است، بی آنکه در پی پاسخگویی بر آید، مردم بی دفاع یمن را در برابر دیدگان جامعه جهانی آماج حملات جنگنده های خود قرار می دهد؛ حال آنکه دولت های واشنگتن، پاریس و لندن به پیروی از «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، تنها به سر تکان دادن و ابراز نگرانی بسنده می کنند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها