رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 204795

26 درصد از مقام های ارشد حزب جمهوری خواه از ترامپ حمایت نمی کنند

ساعت24-یک رسانه آمریکایی با انجام یک نظرسنجی گزارش داده 26 درصد از فرمانداران و اعضای ارشد حزب جمهوری خواه از نامزد هم حزبی شان حمایت نمی کنند.

13940704000738_PhotoA.jpg
style="text-align: justify;"> 26 درصد از مقام های ارشد حزب جمهوریخواه شامل فرمانداران و اعضای کنگره گفته اند از دونالد ترامپ، نامزد هم حزبی شان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت نمی کنند.

روزنامه «یواس ای تودی»، گزارش داده تا ساعت های پایانی روز سه شنبه از میان 31 فرماندار، 45 سناتور جمهوری خواه و 246 عضو این حزب در مجلس نمایندگان، تنها 88 نفر گفته اند از نامزدی ترامپ حمایت می کنند.

این، به نوشته روزنامه آمریکایی، نمایشی بی سابقه از انشقاق در حزب جمهوری خواه است که نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آن زا آشکار کرده است. تا کنون سابقه نداشته است که مقامهای منتخب حزب جمهوری خواه یا دموکرات، به صورت جمعی از یک نامزدهم حزبی خودشان حمایت نکنند.

برخی از این جمهوری خواهان از ماه های پیش از ترامپ اعلام برائت کرده اند، اما بسیاری دیگر از زمان افشای یک فایل ویدئو که در آن ترامپ اظهارات رکیکی علیه زنان مطرح می کند، علیه او برگشته اند.

این ویدئو را روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته منتشر کرد. ترامپ در آن، با لحنی مفتخرانه از تلاشهایش برای برقراری رابطه جنسی با زنان صحبت می کند و می گوید که چون ستاره است، زنان به او اجازه هر کاری را می دهند.

نظرسنجی های متفاوت، تا کنون شمای متفاوتی از اثر این اظهارات ترامپ در میان رأی دهندگان آمریکایی ترسیم کرده اند. در حالی که برخی نظرسنجی ها، مانند رویترز از افزایش میزان حمایت رأی دهندگان از کلینتون بعد از افشای این نوار سخن می گویند، نظرسنجی های دیگری مانند آسوشیتدپرس می گویند اظهارات وی علی رغم آزرده کردن زنان، تغییرات کلی در میزان حمایت عمومی از وی ایجاد نکرده، زیرا نظر رأی دهندگان زن آمریکایی از همان ابتدا به سمت کلینتون مایل بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها