رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204804

حمله داعش به نیروهای فرانسوی با پهپادهای غیرنظامی

ساعت24-گروه تروریستی داعش برای نخستین‌بار با پهپادهای معمولی مجهز به مواد منفجره، نیروهای فرانسوی حاضر در خاک عراق را هدف قرار داد.

5278225_175.jpg
style="text-align:justify">به گزارش شبکه تلویزیونی «فرانس دو»، اعضای گروه تکفیری-صهیونیستی داعش برای نخستین‌بار با پهپادی معمولی و غیرنظامی به نیروهای فرانسوی در عراق حمله کردند.

خبرنگار این شبکه در اربیل عراق در این باره توضیح داد: این حمله که نیروهای ویژه فرانسوی قربانی آن شدند، در نوع خود کاملاً بی سابقه است. این نیروها هدف حمله پهپاد قرار گرفتند؛ نه یک پهپاد نظامی بلکه پهپادی غیرنظامی که شما می توانید در بازار خریداری کنید. البته این پهپاد را عناصر داعش دستکاری و به آن مواد منفجره وصل کرده بودند. وقتی نیروهای ویژه فرانسوی، این پهپاد را رهگیری کردند، پهپاد منفجر و موجب کشته شدن دو پیشمرگه و زخمی شدن شدید دو نیروی ویژه فرانسوی شد.

وی افزود: این شکلِ عملیاتی کاملاً جدید است و نظامیان کُرد و عراقی همین چند هفته قبل متوجه آن شدند. بزرگی این پهپادها حداکثر یک تا دو متر است. اما وجودشان موردی را ثابت می کند: اینکه نیروهای جهادی سازمان یافته‌اند و برای مقاومت در زمان آغاز نبرد موصل از هیچ کاری دریغ نخواهند کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها