رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 204819

وال‌استریت ژورنال:

عربستان به اشتباه به مراسم ختم حمله کرد/اشتباه پیش‌ میآید، نباید آن را بیش از حد بزرگ کرد

ساعت24-روزنامه دست راستی وال‌استریت ژورنال، با دفاع از عملیات عربستان در یمن، تهران را به حمایت از انقلابیون یمن متهم کرده است.

13950719001109_PhotoA.jpg
نشریه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی در مورد ادعای آمریکا مبنی بر حمله موشکی به سمت کشتی‌های جنگی این کشور در نزدیکی سواحل یمن، تهران را به حمایت از انقلابیون یمنی متهم کرده و نوشته است که واشنگتن نباید به خاطر حمله عربستان به غیرنظامیان در یمن، روابطش را ریاض را بر هم بزند.

این نشریه با بیان اینکه ایران به دنبال بر هم زدن اتحاد میان آمریکا و عربستان است، نوشته است که حملات عربستان به زیرساخت‌های غیرنظامی در یمن، روابط واشنگتن و ریاض را تحت فشار قرار داده است.

این روزنامه دست‌ راستی آمریکایی با بیان ادعا که این حملات به اشتباه صورت گرفته، نوشته است: «احتمالا اینکه حمله روز یکشنبه به کشتی‌های جنگی آمریکایی یک روز پس از حمله هوایی عربستان سعودی که به اشتباه بیش از 140 عزادار شرکت‌کننده در یک مراسم ختم در صنعا پایتخت یمن را کشت، رخ داده، اتفاقی نبوده است.»

وال‌استریت ژورنال افزود: «این حمله یک تراژدی است، اما دولت باید پیش از فاصله گرفتن از ریاض، به خاطر داشته باشد که ارتش ایالات متحده هم پیش از این، چنین اشتباهاتی مرتکب شده است. اگر ایالات متحده با عربستان سعودی به عنوان یک دوست چندان راحت نیست، احتمالا اگر این کشور به یک دشمن تبدیل شود، بیش از پیش احساس ناراحتی خواهد کرد.»

این روزنامه سپس ایران را به تشدید فعالیت‌های منطقه‌ای علیه آمریکا پس از توافق هسته‌ای متهم کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها