رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204977

پیش‌بینی تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و آلمان

ساعت24-مهمترین خبرهای این هفته به ایجاد شهرک پوشاک با هدف‌گذاری اشتغال ۱.۵ میلیون نفری،کاهش حوادث ناشی از کار در چهارماهه امسال و تاسیس بانک غیردولتی تعاون تا پایان سال اختصاص داشت.

57307525.jpg
در هفته‌ای که گذشت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت فدرال آموزش و پژوهش آلمان توافق‌نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این توافق‌نامه، سازمان آموزش فنی و ‌حرفه‌ای کشورمان و وزارت آموزش و پژوهش جمهوری فدرال آلمان با همکاری هم یک کارگاه آموزشی در آذر ماه سال جاری برگزار می‌کنند.

هدف از ایجاد این کارگاه تقویت درک متقابل از نظام آموزش فنی و حرفه‌ای ایران و آلمان است و مقرر شده یک تور مطالعاتی توسط اداره آموزش فنی و حرفه‌ای برای پیگیری نتایج حاصل از ایجاد کارگاه مذکور در آلمان راه‌اندازی شود.

محمدامین سازگارنژاد ـ معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، با اشاره به همکاری و ارتباط خوب ایران و آلمان از سالهای گذشته، ‌ابراز امیدواری کرد در دور جدید روابط هم با انتقال تکنولوژی و آموزش تجربیات، فعالیت‌های دو طرف گسترش یابد.

وی همچنین پیش ‌بینی کرد: سطح روابط اقتصادی ایران و آلمان به ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

ایجاد شهرک پوشاک در محدوده فرودگان امام خمینی(ره) و احیای صنعت نساجی خبر دیگری بود که این هفته از سوی وزیر کار اعلام شد.

به گفته علی ربیعی، در حال حاضر ۵۵۰ هزار شغل در بخش پوشاک داریم که طبق مطالعات این رقم تا یک و نیم میلیون شغل درصنعت قابل افزایش است.

وی گفت: در صنعت پوشاک، ترکیه ۲ میلیون و بنگلادش ۲۰ میلیون شاغل دارد بنابراین می توان در این زمینه ظرفیت خوبی ایجاد کرد.

به گفته وزیر کار، پوشاک ترکیه بخش اعظمی از بازار ایران را اشغال کرده است که اما امیدواریم با راه‌اندازی شهرک پوشاک و اجرای طرح تکاپو در صنعت پوشاک به هدفگذاری یک و نیم میلیون شغل دست پیدا کنیم و با ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در فاز اول بازار داخلی را در اختیار بگیریم.

کاهش حوادث ناشی از کار از دیگر خبرهایی بود که این هفته انتشار یافت.

در هفته‌ای که گذشت معاون روابط کار وزارت کار به کرمان سفر کرد و در مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد ایمنی، گفت: ایمنی زیرساخت امنیت کشور است و اگر اشتباهات گذشته تکرار نشود، کشور به سمت رشد فراگیر خواهد رفت و تاثیر آن در زندگی و معیشت مردم دیده خواهد شد.

سیدحسن هفده‌تن از کاهش حوادث ناشی از کار در چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: کارفرمایان باید نسبت به ایمنی کار حساس شوند چرا که خون کارگری که به زمین ریخته می‌شود، یک مطالبه اجتماعی است.

معاون وزیر کار تصریح کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث بیمه ۱۱ میلیون انسان فراموش شده‌ای که صدایی نداشتند مطرح شد و امروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی با برنامه ریزی در حال بیمه شدن هستند.

به گفته هفده‌تن، هزینه‌ای که به واسطه حوادث ناشی از کار به کشور وارد می شود رقمی معادل ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است به نحوی که ۳۸ درصد پرداختی صندوق تامین اجتماعی مربوط به این حوزه است به همین دلیل بحث ایمنی بر سیاست پیش بینی و پیشگیری از وقوع حادثه استوار شده است.

خبر دیگر این هفته به تاسیس بانک غیردولتی تعاون اختصاص داشت.

آنطور که بهمن عبدالهی، رییس اتاق تعاون ایران گفته بانک تعاون در آینده نزدیک ایجاد می‌شود تا بخش تعاون با ورود به عرصه بانکداری به جایگاه شایسته‌تری دست پیدا کند.

وی از مذاکره با رئیس کل بانک مرکزی و تایید موافقت اولیه برای تاسیس بانک تعاون خبرداد و گفت: انتظار داریم تا قبل از پایان سال شاهد این اتفاق بزرگ باشیم و سهم بخش تعاون را در بازار پولی و بانکی افزایش دهیم.

به گفته عبدالهی بخش تعاون بانک توسعه تعاون را با سرمایه دولت در اختیار دارد ولی برای افزایش مشارکت و سهم بیشتر تعاونی‌ها در فعالیتهای اقتصادی نیازمند یک بانک تخصصی غیر دولتی است.

این هفته راهبرد توسعه تعاونی‌های تامین نیاز تولیدکنندگان در بخش کشاورزی تبیین شد.

سید حمید کلانتری ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست فعالان تعاونی بخش کشاورزی و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، با تبیین این راهبرد بر لزوم ایجادهماهنگی و همیاری در تامین نهاده‌های عرضه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

وی گفت: مهمترین نقشه راه ساماندهی بازار محصولات کشاورزی، ایجاد این هماهنگی و همیاری است.

کلانتری صرفه‌جویی‌ به مقیاس خرید نهاده‌ها، هماهنگی در سیاست‌گذاری، ساماندهی بازار محصولات تولیدکنندگان، کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی را از جمله مزایای تعاونی‌های تامین نیاز تولیدکنندگان برشمرد.

به اعتقاد معاون وزیر کار، تعاونی‌ها باید آمادگی حضور در بورس کالا را به دست آورند تا با شفاف‌سازی و تعیین کف قیمت، کشاورزان به منفعت منطقی دست پیدا کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها