رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204990

تروریست دستگیر شده در آلمان در زندان خودکشی کرد

ساعت24-جابر البکر، پناهجوی سوری که به اتهام ارتباط با داعش و تدارک برای اقدامات تروریستی در آلمان بازداشت شده بود، خودکشی کرد. جسد حلق‌آویز شده این جوان ۲۲ ساله در سلولش پیدا شد.

57366542.jpg
به گزارش شبکه خبری دویچه وله، وزارت دادگستری ایالت زاکسن تأیید کرد که جابر البکر در زمان بازداشت در زندانی در لایپزیگ دست به خودکشی زده است. مقامات قضایی آلمان قرار است در یک نشست مطبوعاتی جزئیات بیشتری در مورد خودکشی او را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که جابر البکر پیش‌تر در جریان حبس خود دست به اعتصاب غذا زده بود و به دلیل تلاش برای خودکشی تحت نظارت دائمی قرار داشته است. به گزارش خبرگزاری آلمان جسد حلق‌آویز شده او در سلول زندان پیدا شده است.

وکیل تسخیری این پناهجوی ۲۲ ساله در پی خودکشی موکل خود انتقادات سنگینی را متوجه دستگاه‌ قضایی کرده است. سایت "فوکوس آنلاین" به نقل از این وکیل آلمانی حادثه رخ داده را یک "رسوایی قضایی" توصیف کرده است. او گفته است که مسئولان بازداشتگاه از خطر خودکشی جابر البکر آگاه بودند و این موضوع در صورت‌جلسه‌های رسمی ذکر شده بود.

جابر البکر پیش‌تر لامپ‌های موجود در سلول زندان را شکسته و پریزهای برق را دستکاری کرده بود. "فوکوس آنلاین" در گزارش خود نوشته است که وکیل البکر اندکی پیش از خودکشی موکلش با مسئول بازداشتگاه تلفنی تماس گرفته و به او گفته شده است که زندانی تحت مراقبت و نظارت دائمی قرار دارد.

جابر البکر روز دوشنبه در شهر لایپزیگ به همت سه پناهجوی سوری که موفق به شناسایی او شده بودند، بازداشت شد. این پناهجویان البکر را دستگیر کرده و سپس با مراجعه به پلیس، مأموران را به محل دستگیری وی برده بودند.

دادستانی فدرال آلمان که وظیفه انجام تحقیقات در پرونده البکر را بر عهده دارد، هنوز پاسخی به این پرسش نداده که آیا سه پناهجوی سوری که جابر البکر را به پلیس تحویل دادند، به عنوان شاهد یا به عنوان مظنون مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود که البکر این سه‌ پناهجوی هموطن‌اش را به عنوان همدست معرفی کرده بود.

جابر البکر سال ۲۰۱۵ به عنوان پناهجو وارد خاک آلمان شده بود و طبق یافته‌های سرویس‌های اطلاعاتی قصد انجام یک حمله تروریستی به فرودگاهی در برلین را داشت.

پلیس در خانه وی مقادیر زیادی مواد منفجره پیدا کرده بود.

هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان، به روزنامه "فرانکفورتر الگماینه" گفته است که مأموران اطلاعاتی به این نتیجه رسیده‌اند که "فرد متهم می‌توانسته در هفته جاری در آلمان دست به اقدام تروریستی بزند".

بنابر یافته‌های فرستنده خبری "MDR"، جابر البکر پس از اقامت در آلمان، پاییز سال گذشته دو بار به ترکیه سفر کرده و مدتی را در شهر ادلب سوریه اقامت داشته است. خانواده او در گفتگو با گزارشگران این فرستنده خبری این موضوع را تأیید کرده‌اند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها