رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 205191

پنتاگون: خواهان مشارکت گسترده در جنگ در یمن نیستیم

ساعت24-پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده خواهان پیوستن به صورت گسترده‌تر در جنگ در یمن نیست و حملات اخیر در واکنش به حمله به ناوگان دریایی این کشور بوده است.

57316867.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: ما خواهان گسترش نقش خود در درگیری‌ها در یمن نیستیم. حملاتی که پایگاه‌های راداری وابسته به حوثی‌ها را هدف قرار داد، فقط برای حمایت از نیروهای آمریکایی بود.

سخنگوی پنتاگون عنوان داشت که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دستور به بمباران پایگاه‌های رادار در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را داد که این دستور بنا به سفارش اشتون کارتر، وزیر دفاع و جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صورت گرفت.

وی به شبکه فاکس نیوز گفت: حملات آمریکایی با استفاده از موشک‌های تام هاوک حملاتی محدود در چارچوب دفاع از خود و حمایت از سربازان و کشتی‌های آمریکایی و تاکید بر آزادی دریانوردی در دریای سرخ است.

کوک گفت که این موشک‌ها از ناوشکن آمریکایی یو اس اس نیتز به سمت سه پایگاه راداری تحت کنترل حوثی‌ها در سواحل یمن شلیک شدند.

ایالات متحده همچنین تهدید کرده در صورت ادامه حملات یمنی‌ها به کشتی‌های آمریکایی در نزدیکی سواحل یمن، حملات جدیدی علیه حوثی‌ها در یمن خواهد داشت.

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا گفت: آنها باید حملاتشان را متوقف کنند، اگر لازم باشد، ما در حملات جدید علیه آنها تردیدی به خود راه نخواهیم داد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها