رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 205751

کامران تفتی: میترا حجار حقش را از من میخواهد!

ساعت 24-کامران تفتی از بازیگران خوش اخلاق و پرکار سینما و تلویزیون کشورمان است، او که از ابتدا تحصیلات دانشگاهی اش را هم در حوزه بازیگری پشت سرگذاشته است با سریال ولایت عشق به کارگردانی مهدی فخیم زاده برای نخستین بار در قاب جادویی تلویزیون دیده شد و در ادامه در آثاری از جمله سریال‌های خواب و بیدار، حس سوم، بی صدا فریاد کن و این اواخر میکاییل درخشید و همچنین در فیلم‌های پرمخاطبی مانند رسوایی هم نقش آفرینی کرد.

کامران تفتی
تفتی از ابتدای این هفته با فیلم «این زن حقش را می‌خواهد» همراه با میترا حجار و لعیا زنگنه در اکران سینماها حضور دارد و همین بهانه‌ای شد تا به سراغ او برویم و گپ و گفتی داشته باشیم.

فیلم «این زن حقش را می‌خواهد» یکی، دو روز است که در سینماها اکران شده است، اما تا آنجا که من اطلاع دارم پیش از این نام دیگری داشت و قرار بود اسمش پانسیون باشد؟

فیلم روایت کننده یک شرایط ملتهب است و قصه هم قصه واقعی است و بر اساس یک پرونده قضایی واقعی فیلمنامه نوشته شد، این اسم تک سیلابی هم یعنی «پانسیون» یک دلیلی در فیلم داشت که با حذف آن دلیل از فیلم به طور طبیعی باید نام دیگری برایش در نظر می‌گرفتند.

شما تنها بازیگر مرد این فیلم هستید؟

بله، فیلم یک اثر خاص و فضای زنانه‌ای دارد و تنها بازیگر مرد فیلم هم من هستم و اتفاقا خیلی فضای آن را دوست داشتم و محسن توکلی هم با دقت و وسواس خاصی آن را در تمام مراحل ساخت و بخصوص دکوپاژ فوق العاده‌ای دارد.

من معتقدم یکی از آفت‌های سینمای ما این است که فیلم‌ها خیلی راحت تبدیل به تله فیلم و سوپرمارکتی می‌شوند، البته قصدم اصلا ارزش‌گذاری نیست، بلکه از لحاظ فرم و محتوا می‌گویم، این فیلم بشدت بوی سینما می‌دهد و امیدوارم مردم ببینند و حمایت کنند ضمن این که کارگردان سعی کرده از سیاه نمایی و تلخی هم فاصله محسوسی بگیرد.

با این تعاریف پس چرا در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد؟

این فیلم دو سال است است که آماده است، سال اول فضای جامعه ما آماده پذیرش فیلم با این موضوع نبود و به خاطر همین ماجرا سال اول به نوعی جشنواره را از دست داد اما پارسال هم فیلم دیگری با همین موضوع ساخته شده بود که آن را پذیرفتند و قرار شد فیلم ما بیاید در اکران و دیده شود.

احتمالا منظورتان از فیلم با موضوع مشترک «لانتوری» است؟

بله دقیقا

در این فیلم خانم حجار، نقش فرزانه را بازی می‌کند؟

بله و حقش را از من می‌خواهد (می خندد)

اتفاقا از نظر نوع میمیک و فرم بدن و کمی چاشنی خشونت که در سیمای تان معمولا دارید به شما می‌آید عاشق کینه جویی باشید؟

(می خندد)، من در زندگی شخصی ام سعی می‌کنم آرام زندگی کنم و از حواشی دور باشم و سعی می‌کنم به قول معروف سرم در لاک خودم باشد، ولی اصولا کارکترهای خاکستری برایم جذاب است چون به من اجازه می‌دهند کس دیگری باشم و جوری دیگری خودم را نشان دهم، اصلا بازیگری یعنی همین.

فکر می‌کنید این فیلم در فصل اکران خوبی به نمایش درآمده است؟

یک کوچولو احساس می‌کنم مردم اقبال خوبی به سینما نشان دادند و خوب دارند حمایت می‌کنند اگرچه کلا معتقدم فیلم اگر فیلم خوبی باشد اتفاق خوبی در فروشش رخ می‌دهد.

جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها