رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 206091

آمریکا تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را بررسی میکند

ساعت24-وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور افزایش تحریم‌ها علیه روسیه را به دلیل حمله به مناطق تحت سیطره مخالفان در حلب سوریه بررسی می‌کند.

57369537.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش ارم نیوز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بوریس جانسون، همتای انگلیسی خود در لندن گفت: "روسیه و نظام بشار اسد باید بفهمند که هرگز نمی‌توانند جنگ را نهایی کنند. این جنگ بدون یک راهکار سیاسی نهایی نخواهد شد. آن‌ها حتی اگر حلب سقوط کند یا آن را ویران کنند مثل همان کاری که الآن انجام می‌دهند هرگز نمی‌توانند توازن قدرت را تغییر بدهند چراکه کشورهای دیگر از مخالفان حمایت می‌کنند و این مسئله به ظهور تروریست‌ها منجر شده و سوریه و منطقه قربانی خواهند شد."

وی درباره امکان اتخاذ اقدامات میدانی و رها کردن گفتگو و دیدارها اذعان کرد که آن‌ها مخالفان سوریه را به سلاح مجهز کرده و از آن‌ها حمایت به عمل آورده‌اند.

کری گفت که متوجه شده پارلمان‌های اروپایی تمایلی به رأی‌گیری درباره اقدام نظامی در سوریه ندارند.

وی تصریح کرد که واشنگتن و هم‌پیمانانشان در حال بررسی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه هستند و این مسئله به مذاکرات در روزهای آینده بستگی دارد.

جانسون نیز گفت: روس‌ها به تدریج درک می‌کنند که ما فشارهایی را علیه آن‌ها اعمال می‌کنیم و مسئله مهم ادامه فشارها است.

گفتگوی وزرای خارجه آمریکاو آلمان درباره سوریه

همچنین یک منبع در وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه این کشور با جان کری درباره نتایج نشست اخیر لوزان درباره سوریه و اقداماتی که در آینده اتخاذ خواهد شد، صحبت کرد.

کری و اشتاین‌مایر بر لزوم اجرای آتش‌بس و رساندن کمک‌های بشردوستانه به شرق حلب و فراهم آوردن شرایط برای آتش‌بس جدید تأکید کردند.

آمریکا و هم‌پیمانانش تاکنون چندین نشست را در ژنو، واشنگتن، لندن، لوزان، نیویورک و مناطق دیگر برای بررسی حل بحران سوریه برگزار کرده‌اند اما به نتایج مهمی دست نیافته‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها