رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 206232

نوزاد زبان دراز که نمی خندید عاقبت خندید(تصاویر)

ساعت24- کودکی که به دلیل یک نقص ژنتیکی با زبان بزرگ متولد شده بود و نمی توانست بخندد با جراحی به زندگی عادی بازگشت و خندید.

کودک زبان دراز
a href="http://www.saat24.com/news/206232/%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%87-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%AE%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1" target="_blank">

به گزارش ساعت 24 به نقل از نشریات خارجی پیسلی موریسون جانسون در داکوتای شمالی در آمریکا با یک نقص ژنتیکی متولد شد و از بدو تولد پزشکان نگران مشکلات تنفسی وی بودند.وی تحت شرایط خاصی در دستگاه تنفسی و با ماسک اکسیژن به زندگی ادامه داد.حتی برای تغذیه وی از طریق لوله به وی غذای مورد نیاز داده می شد و تا شش ماهگی تحت نظر بود.این نقص ژنتیکی از هر یازده هزار تولد در جحان یک مورد رخ می دهد و همه نوزادان با مشکلات تنفسی و تغذیه و تکلم مواجه هستند.در جراحی نخست مشکل پیسلی حل شد اما رشد زبانش ادامه یافت و متوقف نشد و باز برای وی مزاحمت ایجاد می کرد.

در شش ماهگی پزشکان باعمل جراحی دوم این زبان بزرگ و مزاحم را کوتاه کردند و این کودک توانست بروی والدین خود لبخند بزند.اکنون پزشکان امیدوارند که به تدریج با رشد بیشتر بچه تناسب اندازه زبانش اب دهان وی برقرار شود.در غیر اینصورت عمل جدیدی برروی زبان وی انجام خواهد شد.

پیسلی موریسون جانسون که در داکوتای آمریکا به دنیا آمد به دلیل یک خطای ژنتیکی با زبان یک فرد بزرگسال به دنیا آمد و هنگام تولد پزشکان نگران بودند به دلیل حجم زیاد زبان راه تنفسش بسته شود اما وی با دستگاه اکسیژن تنفس کرد و از طریق لوله تغذیه می شد تا زنده بماند. وی پس از کمی رشد مناسب در شش ماهگی توسط پزشکان جراحی شد و زبان درازش کوتاه شد.

وی به دلیل حجم زبانش که از دهانش بیرون زده بود نمی توانست بخندد و پس از جراحی والدینش توانستند خنده اش را مشاهده کنند.از هر یازده هزار کودک در جهان یک کودک به این بیماری دچار می شود و متناسب به شدت بزرگی با مشکلات مختلفی از جمله تنفس تغذیه و تکلم مواجه می شوند.پیسلی تا شش ماهگی با مشکل تغذیه مواجه بود و از بد تولد با مشکل تنفس دست و پنجه نرم می کرد.

پیسلی در حال حاضر شانزده ماه دارد و بخوبی نفس می کشد و غذا می خورد و مادرش از اینکه خنده وی را می بیند بسیار خوشحال است.مادیسون کینو 21 ساله و شانون موریسون جانسون 23 والدین این کودک از اینکه نوزادشان از این معضل نجات پیدا کرده بسیار خوشحال هستند. مادیسون مادرش می گوید در ابتدا پزشکان از زبان بسیار بزرگ وی که به گفته آنان بزرگترین زبانی بود که تا کنون دیده بودند حیرت کرده بودند و نگران تشدید مشکلات تنفسی پیسلی بودند.به همین دلیل تاکید پزشکان به عمل سریع نخست بود که برخی از مشکلات تنفسی و تغذیه اورا حل کرد اما رشد زبانش متوقف نشد و به همین دلیل عمل جراحی بعدی انجام شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها