رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 206362

روایتی از نقش همسر دوم یکی از مسئولان در پروند صندوق ذخیره فرهنگیان

ساعت 24- رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس گفت: اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان، موضوع تاسف‌باری است که موارد متعددی را در بر گرفته و دامنه آن به بانک سرمایه نیز کشیده شده است.

صندوق ذخیره فرهنگیان
امیر خجسته تصریح کرد: وضعیت این بانک و شرکت های اقماری زیر نظر صندوق ذخیره فرهنگیان، واقعا فاجعه است به طوری که برخی مدیران آن ها به کمک بستگان، همسر دوم و پسر خود دست به اختلاس زده‌اند.


وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان، امید آینده قشر مظلوم فرهنگی است، افزود: مدیر و هیئت مدیره بی کفایت این صندوق به سرمایه این قشر زحمت کش رحم نکرده و در موارد متعددی از موقعیت خود سوء استفاده کرده اند به طوری که تنها در یک قسمت 8 هزار میلیارد تومان سوء استفاده مالی شده و خود آن ها نیز در مجلس اعتراف کرده اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: تخلفات مالی در این صندوق براساس گزارش های رسیده از چند ماه پیش در دستور کار مجلس قرار گرفت و با توجه به ورود مجلس و درخواست از دستگاه های نظارتی، تعدادی از عوامل دخیل در این موضوع، دستگیر شده و تعداد دیگری نیز در آینده نزدیک بازداشت می شوند.

خجسته با قدردانی از عزم نمایندگان برای مبارزه با این تخلفات اظهار کرد: روز گذشته 200 نفر به تحقیق و تفحص از این صندوق رأی دادند که بی سابقه بود.

وی با بیان اینکه عملکرد مجلس نهم در حوزه مفاسد اقتصادی خوب نبود، بیان کرد: عزم امروز نشانگر توجه نمایندگان به منویات مقام معظم رهبری است زیرا به فرموده ایشان، مسئله اصلی و مهم کشور در حال حاضر، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت اعلام کرد: کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان این هفته تشکیل شده و موضوع با قدرت پیگیری می شود.

خجسته با گلایه از عملکرد نامناسب دستگاه های نظارتی نیز گفت: سکوت مسئولان دستگاه های مربوطه در برابر افرادی که سال های گذشته اختلاس کردند؛ تأسف بار است و نباید چند سال از یک تخلف بزرگ مالی گذشته و موضوع بلاتکلیف مانده و خبری از مجازات عاملانش نشود.

وی اظهار کرد: از دستگاه های نظارتی می خواهیم به صورت جدی به این حوزه ورود پیدا کرده و از قوه قضائیه نیز می خواهیم با دقت موضوع را بررسی کرده و متخلفان را در ملأ عام اعدام کند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها