رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 206431

بازی در زمین دشمن با خرید و فروش فالوئر !

ساعت24- این روزها خرید و فروش مخاطب یا شهرت در فضای مجازی در حالی صورت می‌گیرد که دشمن در حال بازآرایی قوای خود برای موفقیت در جنگ ترکیبی علیه کشورمان است.

شبکه اجتماعی
div class="body">این روزها خرید و فروش مخاطب یا شهرت در فضای مجازی در حالی صورت می‌گیرد که دشمن در حال بازآرایی قوای خود برای موفقیت در جنگ ترکیبی علیه کشورمان است. این در حالی است که به عقیده کارشناسان، فضای مجازی بستر اصلی یکی از محورهای سه‌گانه جنگ فرهنگی است. دلالی میلیونی فالوئرها برگ تازه این نبرد نابرابر علیه ایران است.

خرید و فروش شهرت در فضای مجازی که در قالب معامله Followers یا دنبال‌کننده‌ها در صفحات مجازی شبکه اینستاگرام صورت می‌گیرد به شدت مورد توجه رسانه‌ها، کارشناسان مسائل اجتماعی و فضای مجازی قرار گرفته است، به طوری که برخی گزارش‌ها از پیشنهاد قیمت‌هایی بین 130 تا 180 هزار تومان به ازای هر هزار فالوئر از سوی کاسبان بازار فروش فالوئر برای افزایش مخاطبان مجازی خبر می‌دهند و بر همین اساس دلالان بازار فروش فالوئر ارزش فالوئر خانم بازیگر ایرانی را 450 میلیون تومان تخمین می‌زنند. ‌ روح الله مؤمن‌نسب، کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با تأکید بر اینکه اولین بلایی که سکولاریسم موجود در شبکه‌های اجتماعی در فضای عمومی جامعه به وجود می‌آورد فردمحوری‌ است، تصریح می‌کند: وجود تعداد زیاد عکس‌های سلفی در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده فردمحوری و خودمحوری است، چراکه افراد می‌کوشند تا دیگران از آنها تعریف کنند، در حالی که همه عکس‌ها در قدیم‌الایام جمعی بود. وی تأکید می‌کند: تمامی کسانی که در شبکه‌های مجازی فعال هستند، در حال از دست دادن وقت، فرهنگ و اموال باارزش خود هستند و تنها فردی که سود اصلی را از این امر می‌برد، مدیران مستبد شبکه‌های مجازی هستند که در حال سوءاستفاده از انسان‌ها و کاربرها به عنوان برده می‌باشند.

جنگ علیه ایران، واقعیتی در فضای مجازی!
به جز موارد یاد شده که مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان فضای مجازی قرار گرفته، وابستگی به فضای مجازی و تبدیل شدن افراد به بخشی از این فضا، کار را برای تحقق اهداف جنگ ترکیبی امریکا علیه ایران آسان می‌کند.

رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی روز گذشته در همایش تسخیر لانه‌های جاسوسی مجازی استکبارستیزی، جنگ مزبور را اینطور شرح می‌دهد که بعد از جنگ 33 روزه که نظام استکبار از جبهه‌ مقاومت شکست سنگینی خورد، امریکا با ایران وارد جنگ ترکیبی شد که یکی از محورهای این جنگ کار در بستر فضای‌ مجازی است. وی با اشاره به مدل‌های جنگ ترکیبی تشریح کرد: جنگ ترکیبی شامل پنج مدل جنگ است که نخستین مدل آن جنگ نرم است.

سراج در مورد جنگ نرم تصریح کرد: در جنگ‌نرم، سه بخش ادراک، افکار عمومی‌ و فرهنگی حائز اهمیت است که در ادراک، هدف دشمن تغییر محاسبات مسئولان در مدیریت افکار معنابخشی به ارزش‌ها و در جنگ فرهنگی هدف تغییر فرهنگ عامه مردم است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این جنگ متذکر شد: بین سه محور گفته شده در محورهای مدیریت افکار و جنگ‌ فرهنگی، بستر اصلی در فضای مجازی است. سراج یادآور شد: جنگ‌های دیگر که قابل ذکر است، جنگ اقتصادی با هدف جلوگیری از رشد اقتصادی‌ و فروپاشی‌اجتماعی ایران است؛ دیگری جنگ دیپلماتیک است که هدف‌ آن، تصویرسازی نظریه حرکت دورانی انقلاب‌ها است. وی در مورد این نظریه گفت: این نظریه معتقد است که انقلاب‌ها پس از مدتی به نقطه قبل از انقلاب باز می‌گردند و امریکا با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی این حرکت را در ایران شروع کرده است؛ خلاصه این جنگ‌ها، پروژه نرمال‌سازی ایران است. بنابر این گزارش به جز فراگیری و جذابیت فضای مجازی، احساس یگانگی با دهکده جهانی که در پی دیپلماسی لبخند ایجاد شده و مرزهای اعتماد و لبخند به دشمن را جابه‌جا کرده است نیز در گسترش تعداد جوانان کشور که در زمین دشمن بازی می‌کنند، مؤثر است.
جوان
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها