رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 207115

سرپرستان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش معرفی شدند

ساعت 24- پس از کش و قوس های فراوان پیرامون استعفای وزرای ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش، بالاخره امروز استعفای این سه وزیر مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفت و سرپرستان این سه وزارتخانه نیز مشخص شدند.

جنتی و گودرزی
روز گذشته علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از سمت خود استعفا دادند. همچنین استعفای علی‌اصغر فانی از وزارت آموزش و پرورش نیز عنوان می شد که وی در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی استعفای خود را تکذیب کرد.

در این گزارش آخرین جزئیات تغییرات سه وزارتخانه ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و رورش آمده است:

* جزئیات نشست امروز هیأت دولت/ روحانی استعفای جنتی و گودرزی را پذیرفت

گمانه‌زنی‌ها درخصوص استعفای سه وزیر ادامه داشت تا اینکه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس از پذیرش استعفای جنتی و گودرزی توسط رئیس جمهور خبر داد و اینکه «آقای رئیس جمهور در جلسه امروز هیأت دولت از اعلام استعفای نامبردگان و ضرورت ترمیم کابینه صحبت کرد که معلوم شد عدم حضور آن دو وزیر بعلت پذیرش استعفا توسط رئیس جمهور بوده است.»

وی افزود: صبح امروز آقای فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه دولت حضور داشت اما وزرای ورزش و جوانان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه حضور نداشتند. همچنین فراکسیون امید مجلس نیز ضمن حمایت از عملکرد آقای فانی از وی خواسته‌اند حالا که رئیس جمهور تصمیم به ترمیم کابینه گرفته است، وی نیز وزارت آموزش و پرورش را به شخص دیگری واگذار کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فراکسیون امید طی نامه دیگری به رئیس جمهور از وی خواسته‌اند با استعفای وزیر آموزش و پرورش موافقت کند تا احساس ثبات در کابینه قطعی و به گمانه‌زنی ها پایان داده شود و اعضای دولت با ثبات کامل و محکم و متقن به امور مربوطه برسند.

*«سید عباس صالحی» سرپرست وزارت ارشاد شد/ دوشنبه مراسم تودیع و معارفه

پس از انتشار اخبار مختلف درباره سرپرستی وزارت ارشاد در رسانه ها، قرعه به نام «سید عباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر ارشاد رقم خورد و رئیس جمهور حکم سرپرستی وی را امضا کرد.

دوشنبه آینده ساعت 10 مراسم تودیع علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معارفه سید عباس صالحی در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

*وزیر ورزش و جوانان استعفا کرد/ سجادی سرپرست وزارت ورزش و جوانان می‌شود؟

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان جلسه‌ای را با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برگزار کرده بود. پس از آن اعلام شد محمود گودرزی از سمت خود در این وزارتخانه استعفا کرده است.

بر طبق قانون معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش به عنوان سرپرست این وزارتخانه موقتا امور کار را در دست خواهد گرفت تا دولت به طور رسمی سرپرست را معرفی کند. بر این اساس «سیدمناف هاشمی» موقتا زمام امور وزارتخانه ورزش و جوانان را برعهده خواهد گرفت اما عمر سرپرستی مناف شاید به چند ساعت هم نرسد چرا که رایزنی ها خیلی زود برای معرفی سرپرست وزارت ورزش و جوانان آغاز شده است.

علاوه بر این در میان گزینه های مطرح شده، دو نفر به صندلی سرپرستی وزارت ورزش نزدیکترند؛ نخست «رضا صالحی امیری« یکی از نزدیکان حسن روحانی و رئیس کتابخانه ملی ایران که در ابتدای دولت روحانی و بعد از عدم رای اعتماد مجلس به مسعود سلطانی فر گزینه اصلی رئیس جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان، مدتی سرپرستی این وزارتخانه را تجربه کرد و البته به عنوان دومین وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد اما رای اعتماد نگرفت و حالا گفته می شود که روحانی دوباره به او نظر دارد.

گزینه اصلی اما «نصرالله سجادی» است؛ معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و سومین گزینه دولت روحانی برای وزارت ورزش و جوانان که او هم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد اما اعتماد دستگاه تصمیم گیرنده دولت به او به اندازه ای بود که کلیدی ترین معاونت وزارت ورزش و جوانان را به او سپرد.

*وزیر ورزش با معاونانش خداحافظی کرد

وزیر ورزش و جوانان پس از استعفا از سمت خود با معاونانش تشکیل جلسه داد. وی در این جلسه خبر استعفای خود را رسما اعلام کرد و به نوعی با آن‌ها خداحافظی کرد. با خروج محمود گودرزی از ساختمان وزارت ورزش در سئول طبق قانون سید مناف هاشمی به عنوان معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارتخانه زمام امور را در دست خواهد گرفت.

*متن استعفای وزیر ورزش و جوانان/ گودرزی: چند ماه قبل خواستار خدمت در سنگری دیگر بودم

متن استعفای محمود گودرزی بدین شرح است: «بابت اعتمادی که ظرف سه سال گذشته به اینجانب مبذول فرمودید بسیار سپاسگزارم و خشنودم اگر توانسته‌ام باری ولو اندک و حقیر از دوش دولت بزرگوار بردارم. همانگونه که استحضار دارید چند ماه قبل نیز استدعا کردم که اجازه بفرمایید تا در سنگری دیگر ارائه خدمت بدهم. مجددا استدعا دارم با استعفای اینجانب موافقت بفرمایید.
همواره دعاگوی حضرتعالی هستم و آرزو دارم در تحقق اهداف عالیه نظام و برنامه های دولت کریمه تدبیر و امید موفق و موید باشید.»

*نامه فانی به روحانی: علی‌رغم آمادگی برای استیضاح تابع تصمیم شما هستم

در این بین علی‌اصغر فانی نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال می کند و خود را تابع تصمیم رئیس جمهور اعلام می‌کند. وزیر آموزش و پرورش در نامه خود به رئیس جمهور آورده است: «پس از اطلاع از نظر جنابعالی درخصوص ضرورت ترمیم کابینه که در جلسه روز چهارشنبه 28 مهرماه 95 هیأت محترم دولت ابراز فرمودید؛ علیرغم آمادگی کامل برای حضور در جلسه استیضاح و ارائه گزارش عملکرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید و پاسخ به سؤالات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بدین وسیله آمادگی خود را برای عمل به هرگونه تصمیم حضرتعالی درخصوص ادامه کار خویش نیز اعلام می‌نمایم. والامرالیکم».

* نبود فانی در دیدار نخبگان با رهبر انقلاب/ ستاری وزیر آموزش و پرورش را تودیع کرد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار صبح امروز جمعی از نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب در غیاب فانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های وزیر آموزش و پرورش تلویحاً خاطرنشان کرد «آقای فانی روزهای آخر خدمت خود را سپری می‌کند».

*فانی از آموزش و پرورش رفت/ بطحایی سرپرست شد

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس پیرامون استعفای وزیر آموزش و پرورش گفت: استعفای وزیر آموزش و پرورش از سوی رئیس‌جمهور پذیرفته شد و بدین ترتیب استیضاح وی در هفته آینده لغو می‌شود. بطحائی معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس در همین زمینه اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور برای اتخاذ هرگونه تصمیم اعلام آمادگی کرده و رئیس جمهور نیز این نامه را به عنوان استعفای وی قلمداد کرده است.

*استعفاهای درِگوشی وزرا در خواب زمستانی تیم اطلاع‌رسانی دولت/ وقتی کسی پاسخگو نیست!

در کنار خبر استعفای سه وزارتخانه و احتمال استعفای برخی وزرای دیگر، هیچ یک از اعضا و رسانه‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت و نهاد ریاست جمهوری بطور رسمی خبری از وقایع رخ داده در کابینه را اعلام نکردند و تنها از بیرون ناظر اتفاقات رخ داده بودند.

با این حال عدم موضع‌گیری دولتمردان درخصوص استعفای وزرا را باید ضعف تیم اطلاع‌رسانی دولت دانست چرا که این امر مسبوق به سابقه است و در طول عمر دولت یازدهم بارها مشاهده شده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها