رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 207377

گزارش احمد شهید از وضعیت حقوق بشر در ایران

ساعت 24- گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را صادر کرد.

احمد شهید
احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در ایران در ششمین گزارش خود را درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران پیرو قطعنامه 19 /31 شورای حقوق بشر سازمان ملل منتشر کرد.

در این گزارش احمد شهید مقدمتا اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی منابع دولتی که از سوی قربانیان ادعایی نقض حقوق و نیز انجمن‌های مدنی واقع در داخل و خارج از این کشور بازگو شده را ارائه می‌کند.

در مقدمه این گزارش آمده است: از سال 2011 گزارشگر ویژه تحولات متعددی که می‌تواند به تغییرات مثبتی در وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران منجر شود را مشاهده کرده است.

این مقدمه می افزاید: این تحولات شامل انتشار پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی؛ ضرورت گفت‌وگوهای عمومی محدود درباره تعدادی از مسایل حقوق بشری از جمله استفاده از مجازات اعدام برای جرائم مواد مخدر غیرخشونت‌بار، اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، اقدامات قانونگذاری از سوی مجلس برای بهبود حفاظت از برخی حقوق می‌شود.

در این گزارش 27 صفحه‌ای گزارشگر ویژه حقوق بشر اتهاماتی را نسبت به نقض حقوق زنان، روزنامه‌نگاران و کودکان و حقوق اقلیت‌های مذهبی و قومی مطرح می‌کند.

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران که همواره گزارش‌های جانبدارانه و غیرواقعی از کشورمان ارائه داده است، یک سال زودتر از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و ماه نوامبر مسئولیتش را به عاصمه جهانگیر پاکستانی تحویل می‌دهد. این آخرین گزارش احمد شهید پیش از کناره‌گیری محسوب می‌شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها