رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 208333

حبیبی: منع حجاب در فرانسه کاری ایدئولوژیک است

ساعت24-دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اینکه برخی می‌گویند حکومت اصلا نباید ایدئولوژیک باشد، هیچ پایه‌ای ندارد و این رطب خوردگانی که منع رطب می‌کنند، در کشورشان بر مبنای لیبرال دموکراسی حکومت تشکیل داده‌اند.

13950718001251_PhotoA.jpg
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مراسم تقدیر از کارگردان و عوامل سریال معمای شاه، اظهار کرد: ما هیچ انسان فاقد یک نظریه و ایدئولوژی نداریم حتی کسی که به پوچ‌گرایی هم اعلام پایبندی می‌کند طرفداری یک ایدئولوژی است. معتقدم ارزیابی بهتر مبارزان را در این چارچوب می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به مقطع تاسیس تشکیلات موتلفه اسلامی با دستور امام خمینی(ره)، گفت: در آن دوره بخصوص در دانشگاهها مبارز بودن به معنای مارکسیست بودن تلقی می‌شد. مارکسیستها در آن مقطع فکر شیطانی «دین افیون ملت هاست» را در دانشگاههای ما جا انداخته بودند و سال های سال برای القای این فکر شیطانی کار وسیعی انجام ‌دادند.

حبیبی تاکید کرد: تشکیلات موتلفه اسلامی در این زمان که غلبه تفکرات مارکسیستی موضوع مبرزی در فضای بسیاری از محافل دانشگاهی و غیردانشگاهی بود، شکل می‌گیرد. موتلفه اسلامی در ان زمان اعلام کرد ما بدنبال تشکیل جامعه نمونه اسلامی هستیم؛ این حرف یک حرف تمام عیار ایدئولوژیک است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ویرایش نهایی اساسنامه موتلفه اسلامی را شهید بهشتی انجام دادند، خاطرنشان کرد: ایشان قبل و بعد از ویرایش این اساسنامه در کلاس های درسشان حکومت اسلامی تدریس می کردند. موتلفه اسلامی در واقع پیروان راستین مکتبی بود که روی این جمله شیطانی دین افیون ملت‌هاست، خط بطلان کشید.

وی با بیان اینکه جنگ و تقابل ایدئولوژیک همچنان ادامه دارد و خواهد داشت، تصریح کرد: امروز غربی‌ها با تمام قوا برای مقابله با تفکر حکومت دینی با تفکر سکولاریستی به میدان آمده‌اند. غربی‌ها حتی یک گام فراتر برداشتند و معتقدند حکومت نباید ایدئولوژیک باشد.

حبیبی گفت: این رطب خوردگانی که منع رطب می‌کنند، در تمام کشورهایشان بر مبنای لیبرال دموکراسی حکومت تشکیل داده‌اند. آیا در فرانسه که رعایت حجاب را برای دختر بچه‌های دبستانی بوسیله قانون منع می‌کنند یک کار ایدئولوژیک نیست؟ آیا این جمله جرج بوش که پس از 11 سپتامبر گفت ما در آغاز یک جنگ صلیبی هستیم ایدئولوژیک نبود؟ آیا سخن نخست وزیر فرانسه که در مقطعی گفت ما در افغانستان مشغول جنگ صلیبی هستیم هم ایدئولوژیک نیست؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: این نصیحتی که به ما می‌کنند و می‌گویند حکومت اصلا نباید ایدئولوژیک باشد، از آن حرف هایی است که هیچ پایه‌ای حتی در ذهن آلوده خودشان هم ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست مسلمانان با این حرف هایی که غربی‌ها القا می‌کنند از این میدان ایدئولوژیک متقن بیرون بروند، اظهار کرد: ما بر سر عقیده خود به هر قیمتی ایستاده‌ایم.

حبیبی گفت: وزیر اسبق دفاع آمریکا می‌گفت من شنیدم مسلمانان چیزهایی دارند به نام «تسبیح» و کلماتی می‌گویند به نام «ذکر»؛ آنقدر از این تسبیح‌ها بچرخانند تا دستشان پینه بزند و آنقدر سجده کنند تا پیشانی هایشان هم پینه ببندد ولی ما با تسبیح و سجده مشکلی نداریم بلکه با مفاهیمی همچون جهاد و حکومت اسلامی مخالفت داریم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه غربی‌ها می گویند نماز بخوانید، روزه بگیرید و هرقدر می‌خواهید ذکر بگویید اما ادعای حکومت نداشته باشید، تصریح کرد: البته ما حکومتی که افرادی آن را تشکیل دهند و در آن به واجبات و احکام الهی بی توجهی کنند، حکومت اسلامی نمی‌دانیم و پای این جریان هم بخصوص پس از انقلاب اسلامی یک ملت ایستاده است.

وی افزود: اگر کسی مبنای عقیدتی نداشته باشد و بخواهد حکومت تشکیل دهد، حتی حاضر نیست یک سیلی بخورد. شهدای 26 خرداد سال 44 موتلفه اسلامی با عقاید کامل به مبانی اسلامی به میدان آمدند و مردانه هم ایستادند.

حبیبی با تقدیر از عوامل سریال معمای شاه خاطرنشان کرد: من از آقای محمدرضا ورزی و همکاران محترمشان تشکر می‌کنم که با نشان دادن تاریخ انقلاب اسلامی در واقع یک ایدئولوژی را که در مقابل همه تفکرات التقاطی، سکولاریستی، ماتریالیستی و مارکسیستی ایستاده است، به نمایش گذاشتند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها