رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 209314

اطلاعات دقیق و عجیب فروغان‌گران سایه از توزیع کالای قاچاق

کالای قاچاق با قیمت هماهنگ در سراسر کشور توزیع میشود

ساعت ۲۴- ابعاد قاچاق کالا در ایران از نظر سازماندهی، اندازه و نوع کالاهای قاچاق فاقد آمارهای دقیق است. ایران از مرزهای مختلف شاهد ورود کالاهای قاچاق است و برخی البته اعتقاد دارند نمی‌توان ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار کالا را بدون سازماندهی دقیق و گسترده وارد کرد.

فروغان
dir="RTL">در حالی که مبارزه با قاچاق در ایران به دلیل فقدان اطلاعات کافی امری نفسگیر و سخت شده و به طور مثال طرح پرسروصدای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی با شکست نسبی همراه شده است، داوری دقیق خسرو فروغان‌گران سایه رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران ادعای عجیب ودقیقی کرده است.

او در نشست آخرین این کمیسیون در همین چند روز پیش با قاطعیت گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم کالاهای قاچاق بسیار منظم در استان‌ها توزیع شده و با قیمت هماهنگ در تمام نقاط کشور به فروش می‌رسد. این در حالی است که کالاهای رسمی در هنگام فروش نظم لازم را نداشته و در هر منطقه با قیمتی متفاوت فروخته می‌شود. این مساله نشان می‌دهد نظام توزیع کالا در ایران مناسب و منطقی نیست.

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی گفت: اگر سازمان‌های متولی نتوانند با یکسان سازی دیدگاه‌های خود نسبت به امر توزیع در ایران تعریف یکپارچه‌ای از فروش و توزیع ارایه دهند عملکرد شرکت‌ها همچنان غیرحرفه‌ای و غیررقابتی باقی می‌ماند.

به گزارش ساعت ۲۴، با توجه به اینکه گفته می‌شود بیشترین حجم قاچاق کالا در ایران را گوشی تلفن همراه، سیگار، پارچه و پوشاک تشکیل می‌دهند باید رییس کمیسیون بتواند به ستاد مبارزه با قاچاق کمک کند تا معلوم شود کدام یک از این کالاهیا قاچاق در بازارهای استان‌ها به طور منظم و با قیمت هماهنگ توزیع می‌شد تا راه برای قطع قاچاق با سرعت بیشتری مسدود شود. به نظر می‌رسد اطلاعات پراکنده مدیران صنف پخش کالا در مسیر مبارزه با قاچاق به کار می‌آید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها