رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 209574

نباید از «داعش» به عنوان «دولت اسلامی» نام برد

ساعت24-کارشناس سیاسی روس و مشاور ارشد نمایندگی سازمان ملل در امور سوریه گفت: استفاده از اسم دولت اسلامی برای داعش اشتباه بزرگی است و باید از این گروهها به عنوان دولت شیطان نام برد.

13950807000072_PhotoA.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش «اسپوتنیک»، «ویتالی ناومکین» عضو فرهنگستان علوم روسیه و همزمان مشاور ارشد نمایندگی سازمان ملل در امور سوریه به بررسی موضوع سازمان افراطی داعش پرداخت و ادامه داد: نباید از این سازمان تروریستی به عنوان دولت اسلامی نام برد.

وی در این زمینه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری جهان با تهدیدات گروههای افراطی روبرو است، افزود: گروههای افراطی اگرچه با دین بزرگی چون اسلام هیچ ارتباطی ندارند، اما با پوشش لباس‌های دینی از نام اسلام سوءاستفاده می‌کنند.

ناومکین افزود: گروههای افراطی اسلامی با استفاده از عباراتی مانند «تکفیر» می‌خواهند در میان مسلمانان چالش ایجاد کنند، در حالی که اسلام دینی معتدل و به سایر ادیان نیز احترام زیادی قائل است.

این مسئول فرهنگستان علوم روسیه در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر افرادی که در سوریه در حال جنگ هستند از آسیای مرکزی و مناطق مختلف روسیه می‌باشند، تصریح کرد: برای همین باید از وحدت مسلمانان حمایت کرد و به بحث‌‌های داخلی که باعث تفرقه در بین آنها می‌شود، خاتمه داد.

ناومکین تاکید کرد: افراطگرایان اساسا جوانان را از راه راست منحرف و از فرقه سلفیه به عنوان ناب اصلی ترین فرقه در اسلام یاد می‌کنند.

به تصریح وی، روزنامه نگاران نیز با استفاده از اصطلاحات غلط در برابر دین اسلام نباید این دین را خدشه دار کنند.

این کارشناس با تاکید به اینکه اصطلاح‌هایی را مانند افراط گرایی اسلامی نباید در برابر اسلام کار برد گفت: در بین پیروان دیگر ادیان نیز جنایتکاران زیادند، اما ما هیچ گاه توسط تلویزیون و رادیو عبارت افراط گرایی مسیحی و بودیی را نمی‌بینیم و نمی‌شنویم.

به گفته ناومکین، در اسلام افراطگرایی و تروریسم وجود ندارد، اسلام دینی است که به صلح و نیکی دعوت می کند، از این رو، نباید از سازمان تروریستی نظیر داعش به عنوان دولت اسلامی نام برد.

این کارشناس استفاده از اصطلاح «دولت شیطانی» در برابر داعش را بهتر عنوان کرد.

این کارشناس همچنین استفاده واژه مجاهد در برابر تروریست‌ها را غلط دانست و در این زمینه عنوان کرد: جهاد به معنی جهد و تلاش در راه خدا و مبارزه برای دین است، از این رو، تروریست‌ها را نباید مجاهد نام برد.

این کارشناس روس در پایان سخنانش با تصریح اینکه در حال حاضر جریان وهابیه در حال انتشار در بین مردم قرار دارد، گفت: این فرقه به جز افراط گرایی و توهم چیزی دیگر در سر ندارد و از نام اسلام همواره سوءاستفاده می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها