رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 209596

اعتماد به آمریکا برای حل مشکلات منطقه وهم و سراب است

ساعت24-وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: اعتماد به آمریکا برای حل مشکلات منطقه وهم و سراب است.

ولید+معلم.jpg
ولید معلم وزیر خارجه سوریه در نشست سه‌جانبه ایران سوریه و روسیه برای حل بحران سوریه، در پاسخ به سوالی درباره لزوم حضور ایران و روسیه برای حل بحران سوریه، گفت: فکر می‌کنم آمریکا اراده‌ای برای حل مسئله سوریه ندارد و نکته دیگر این است که چطور امریکا به نقش ایران و روسیه برای حل بحران سوریه اعتراف می‌کنند اما برای همکاری با این دو کشور تلاش نمی‌کنند.

او با اشاره به عدم پایبندی ایالات متحده به توافقنامه میان روسیه و آمریکا گفت: درصورتی که آمریکایی‌ها به این توافق پایبند بودند، امروز مشلات منطقه حل شده بود اما متاسفانه آمریکا در خدمت سیاستی است که تکفیری و وهابی‌ها طرح‌های خود را در منطقه پیگیری کنند. معتقدیم اعتماد به آمریکا برای حل مشکلات منطقه سراب و وهم است.

وزیر امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد: آمریکا صرفاً به‌دنبال انجام عملیات روانی علیه ایران و روسیه است و سوال اینجاست که آیا امریکایی‌ها به توافق‌هایشان در مذاکرات ۵+۱ با ایران ملتزم بودند؟ همه طرفین به این توافق التزام داشتند اما آمریکایی‌ها همچنان تحریم‌ها علیه ایران را ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد تا زمانی که آمریکایی از خود اراده نشان ندهند، مشکلات حل نخواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها