رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 209603

تولیت آستان قدس رضوی:

امروز دنیای استکبار با امپراتوری رسانه‌ای بر جهل جاهلان سوار شده است

ساعت24-تولیت آستان قدس رضوی رمز موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت را وحدت کلمه و یکپارچگی معرفی و گفت: امروز استکبار صف واحدی در برابر اسلام تشکیل داده است و با امپراتوری رسانه‌ای بر جهل جاهلان سوار شده و در کشورها و جوامع اسلامی خونریزی و جنایت می‌کند.

833417_487.jpg
style="text-align: justify;"> آیت الله سید ابراهیم رئیسی در یادواره شهدای آستان قدس رضوی که در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، بارگاه مطهر رضوی را کانون الهام بخش آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم معرفی و اظهار داشت: تقدس این فضا به‌واسطه وجود بزرگ شهید تاریخ این دیار امام علی بن موسی الرضا(ع) بوده و مشهد شهر شهادت و بارگاه مقدس رضوی کانون اشاعه روح شهادت و شهادت طلبی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان را از آموزه‌های ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت زین العابدین(ع) معرفی و تصریح کرد: در سخن، سیره و سلوک امام سجاد(ع) تکریم از مقام شهیدان و زنده نگاه داشتن واقعه عاشورا همواره جلوه، نمود و تجلی ویژه‌ای داشته است؛ ایشان به همگان آموختند که یادآوری و زنده نگاه داشتن یاد و نام شهید به زندگی معنا بخشد.

وی با بیان اینکه وجه مشترک وصیت نامه همه شهدا تاکید بر اطاعت از ولایت فقیه است، گفت: با کمی دقت و تدبیر در وصیت‌نامه‌های شهدا در می‌یابیم که جهاد برای خدا، اطلاعت از ولی فقیه، ادامه راه ایثار و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر ظالمان و دشمنان دین خدا وجه مشترک وصیت نامه‌های تمامی شهداست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اربعین را نماد و نمودی برای زنده نگاه داشتن نهضت عاشورا خواند و ابراز کرد: اگر آدمی بخواهد قد بکشد و قامت ملکوتی بیابد، تنها راه آن ارتباط با فرهنگ شهید و شهادت است و تاکیدات ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین برای زنده نگاه داشتن عاشورا با آن هدف بوده که نهضت ایستادگی در برابر ظلم و ظالم باقی بماند.

وی با انتقاد از کسانی که می‌گویند در حرم مطهر نباید از سیاست سخن گفت، اظهار داشت: زیارت نامه امام علی بن موسی الرضا(ع) سراسر سیاست و زیارت عاشورا تجلی سیاست اسلامی است، از ابتدا تا انتها زیارت نامه‌های حضرات معصومین(ع) سخن از سمت گیری زائر و برائت از دشمنان دین و اهل بیت و طهارت(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این بارگاه مطهر رضوی زندگی شهادت‌گونه و ایستادگی در برابر حزب شیطان را به زائران می‌آموزد، خاطرنشان کرد: زیارت سمت‌گیری زائر به سمت حجت خدا و تولی و تبری از دشمنان خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است. چگونه می‌شود دلی در گروی محبت اهل بیت(ع) باشد، اما با دشمنان آنان دشمنی نکند؟

وی بر لزوم وجود تصمیم‌ در زیارت ائمه هدی(ع) تاکید و تصریح کرد: زیارت بدون تصمیم، کامل نیست و بزرگ‌ترین تصمیم در زیارت اهل بیت(ع)، همان دعای «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» زیارت عاشوراست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان رمز موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت را وحدت کلمه و یکپارچگی معرفی و تصریح کرد: امروز استکبار صف واحدی در برابر اسلام تشکیل داده است و با امپراتوری رسانه‌ای بر جهل جاهلان سوار شده و در کشورها و جوامع اسلامی خونریزی و جنایت می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه امروز شهامت، رشادت، زمان شناسی، عکس العمل به هنگام، بصیرت و ایثار مدافعان حرم سبب شده است که حزب‌الله و جبهه مقاومت دست برتر را نسبت به جبهه استکبار داشته باشند، ادامه داد: جامعه‌ای که در آن ایثارگری نابود و به محافظه کاری تبدیل شده باشد، قطعا جامعه‌ای شکست خورده و بازیچه‌ استکبار است و امروز بصیرت، ایستادگی و مقاومت رمز غلبه بر توطئه‌های استکبار است.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها