رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 209606

پنتاگون: هرگونه اقدامی در عراق باید با موافقت دولت بغداد باشد

ساعت24-وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ترکیه باید موافقت دولت عراق را برای مشارکت در درگیری‌های مربوط به بازپس گیری شهر موصل از دست داعش به دست آورد.

57324957.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش شفق نیوز، جف دیویس، سخنگوی پنتاگون در یک گفت‌وگوی تلویزیونی بیان کرد: از همان ابتدا گفتیم که هرچیزی که در عراق به وقوع می‌پیوندد باید با موافقت این کشور باشد چرا که عراق کشوری دارای حق حاکمیت است که باید بر مرزها و خاکخود کنترل داشته باشد. هم‌چنین این کشور دارای دولتی باثبات است از این رو هر کاری که در عراق به منظور کمک به آن برای شکست داعش انجام می‌شود باید به درخواست دولت عراق و با هماهنگی با آن باشد.

وی ادامه داد:‌ عراق مثل سایر کشورها نیست. این دولت عراق است که تصمیم می‌گیرد چه طرحی را باید برای تضعیف و شکست داعش و بازپس گیری خاکش پیاده کند.

سخنگوی پنتاگون افزود: عراق طرح‌هایی در اختیار دارد و هماهنگی‌هایی با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان دارد. ما شاهد سطح همکاری با کردها هستیم. باید گفت که 60 کشور به طور جداگانه عراق را در تحقق این مساله همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: کشورهای دیگری هم هستند که می‌خواهند در این مساله مشارکت داشته باشند اما باید این مساله را از طریق ائتلاف و بنابر درخواست دولت عراق انجام دهند. در حال حاضر انجام اقدامات انفرادی درست نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها