رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 209612

فراخوان مخالفان دولت ونزوئلا برای اعتصاب سراسری

ساعت24-به دنبال فراخوان مخالفان دولت ونزوئلا برای اعتصاب سراسری در این کشور، رییس جمهور ونزوئلا با فشارهای جدیدی از سوی این مخالفان مواجه شده و تهدید به تصرف شرکت‌های اعتصاب کننده با کمک ارتش این کشور کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مخالفان دولت ونزوئلا همزمان با تلاشهایشان برای برگزاری همه پرسی بر سر کناره‌گیری نیکولاس مادورو، رییس جمهور این کشور از قدرت، فراخوان یک اعتصاب سراسری 12 ساعته را اعلام و تهدید به تشدید کمبود کالاهای اساسی و مواد غذایی در این کشور کرده‌اند.

ائتلاف متعلق به اپوزیسیون ونزوئلا مشهور به "میزگرد وحدت دموکراتیک" در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از شهروندان می‌خواهیم برای خاطر مردم دست به اعتصاب بزنند و خیابان‌ها و محل کار را خالی کنند تا دولت را برای پیروی از قانون اساسی و احترام به حق انتخاب ما تحت فشار قرار دهند.

این اعتصاب از ساعت 6 صبح امروز قرار بوده که در ونزوئلا آغاز شود. این در حالی است که روز چهارشنبه نیز ده‌ها هزار نفر در تظاهرات ضد دولتی علیه دولت ونزوئلا شرکت کردند.

در عین حال مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی هشدار داد، اگر شرکتی در راستای اعتصاب کارش را متوقف کند، با کمک ارتش تصرف خواهد شد.

وی همچنین وعده داد که پایه حقوق کارگران را 40 درصد افزایش خواهد داد. با این حال این افزایش حقوق در مواجهه با تورم نجومی در ونزوئلا که امسال به 475 درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود که سال بعد به 1660 درصد برسد، ناچیز است.

مخالفان دولت ونزوئلا همچنین وعده دادند طی چند روز آینده یک راهپیمایی به سمت کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام دهند.

مادورو گفت: ارتش ونزوئلا قصد دارد امروز جمعه از حدود 700 شرکت در کشور بازدید کرده و مشخص کند که آیا آنها به اعتصاب پیوسته‌اند یا خیر.

او همچنین قصد دارد از یکشنبه آینده یک "گفت‌وگوی ملی" با مخالفان انجام داده تا به بحران رسیدگی کند.

با این حال ائتلاف مخالفان گفته که تنها در صورت رعایت حق آنها طبق قانون اساسی برای برگزاری همه پرسی و همچنین آزادی رهبران و فعالان مخالف به زندان افتاده توسط دولت و یک سری تقاضاهای دیگر با مذاکرات موافقت خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها