رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210138

(تصاویر)از وحشت حمله بیگانگان فضایی تا قهرمانی محمدعلی کلی

ساعت24- امروز وقایع مهم تاریخی که در تاریخ 9 آبان مصادف با سی اکتبر رخ داده است مرور می کنیم.وقایعی از ایجاد وحشت توسط اورسون ولز تا پادشاهی خوان کارلوس و قهرمان شدن محمد علی کلی در جهان و.....

اورسون ولز
trong>وحشت عمومی از یک داستان رادیویی

در تاریخ 1938 اورسون ولز هنرپیشه و کارگردن آمریکایی در یک برنامه رادیویی با تشریح داستانی از حمله نیروهای فضایی موجب وحشت عمومی در میان جامعه شد. شنوندگان به دلیل واقعی پنداشتن این داستان سراسیمه به سوی پناهگاهی روی آورده بودند.ولز با اجرای رادیویی جنگ دنیاها اثر هربرت جرج ولز در ۳۰ اکتبر ۱۹۳۸ بود که به شهرت رسید. آن اجرای وی به نحوی عالی بود که بسیاری از شنوندگان به تصور اینکه با یک خبر واقعی (از حملهٔ بیگانگان فضایی از مریخ) مواجه شده‌اند، وحشت کرده بودند.

خوان کارلوس پادشاه اسپانیاشد

خوان کارلوس در سال 1975 به پادشاهی اسپانیا رسید.وی پس از مرگ ژنرال فرانکو دیکتاتور اسپانیا برخلاف بدون تایید پدرش به پادشاهی رسید.وی در سال 2014 به نفع پسرش فلیپ پادشاهی را رها کرد و کناره گیری نمود.

محمد علی کلی قهرمان سنگین وزن جهان شد

در سال 1974محمد علی کلی در یک مبارزه با جورج فورمن به پیروزی رسید و قهرمن سنگین وزن جهان شد.این مسابقه در کنشازا در کشور آفریقایی زئیر برگزار شد.

تسلیم عثمانی و تعیین سرنوشت خاورمیانه

در سال 1918دولت عثمانی در پایان جنگ جهانی اول قرارداد صلح را امضاء کرد.با امضای این قرار داد سرنوشت خاورمیانه مشخص شد و کشورهای تحت کنترل عثمانی در خاورمیانه به چند کشور تقسیم شد.این قرارداد برروی کشتی جنگی نیروی دریایی انگلیس موسوم به آگامنون در سواحل مدروس نزدیک جزیره لمنوس در دریای اژه امضاء شد.

کمک مالی آمریکا به اتحاد جماهیری شوروی در جریان جنگ جهانی دوم

در سال1941 در چنین روزی روزولت رئیس جمهوری آمریکا با وجود اینکه همچنان آمریکا را از جنگ جهانی دوم دور نگهداشته بود اما در جریان کمک به متحدین یک میلیارد دلار کمک مالی به عنوان قرض و وام به اتحاد جماهیر شوروی را امضاء کرد.این مصوبه پس از امضای روزولت با تصویب کنگره آمریکا چند هفته بعد اجرایی شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها