رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210226

اهدای جایزه صلح ایرلند به جان کری

ساعت 24- وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) طی سفری به ایرلند با همتای ایرلندی خود درباره بریگزیت و بحران سوریه دیدار کرد. وی قرار است در این سفر جایزه صلح ایرلند را نیز دریافت کند.

جان کری
به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، تیمی دالی، رهبری حزب جمهوری خواه ایرلند از جان کری، وزیر خارجه آمریکا در شانون استقبال کرد.

کری و چارلی فلاناگان، وزیر خارجه ایرلند با یکدیگر در تیپراری دیدار کردند.

این دیدار پیش از برگزاری مراسم اعطای جایزه صلح بین المللی تیپراری برای 2015 به جان کری صورت گرفت. کری پس از دریافت این جایزه راهی لندن می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا برای گفت و گو درباره مسائل مربوط به ایرلند شمالی، سوریه و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا(بریگزیت) به این کشور رفته است.

سازمان دهندگان این مراسم گفته‌اند که وزیر خارجه آمریکا به دلیل اقداماتش در پایان بخشیدن به درگیری‌ها در برخی از کشورها و مذاکرات حول محور تسلیحات شیمیایی سوریه این جایزه را دریافت می کند.

نلسون ماندلا، رهبر آفریقای جنوبی، ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی و قربانی حمله طالبان، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، ماری مک‌آلیس، رییس جمهوری سابق ایرلند و مارتین و همچنین باب گلدوف، خواننده ایرلندی از دریافت کنندگان قبلی این جایزه بودند.

جان کری دراین باره گفت: از اینکه در میان دارندگان قبلی این جایزه قرار می‌گیرم بسیار مفتخرم؛ افرادی که برای ایجاد صلح بیشتر در جهان تلاش کردند.

گری هارت، سفیر آمریکا در ایرلند شمالی نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

جان کری روز دوشنبه به لندن می‌رود تا با همتایانش درباره اوضاع در لیبی به گفت و گو بپردازد.

پنج گروه شامل ائتلاف ضد جنگ ایرلند-گالوی، جنبش ضد جنگ ایرلند، ائتلاف صلح و بی طرفی، دیده بان شانون و کهنه سربازان برای صلح انتخاب جان کری را برای دریافت این جایزه مورد انتقاد قرار دادند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها