رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210336

معمای مرگ خانواده پزشک تبریزی پیچیده‌تر میشود

ساعت24-حواشی مربوط به مرگ مشکوک اعضای خانواده دکتر صلحی، پزشک تبریزی همچنان ادامه دارد. این پزشک ادعا کرده که نامزد و مادر بزرگ او با غذای نذری مسموم شده اند، اما خبرها حاکی است که انگشت اتهام به سوی خود دکتر صلحی چرخیده است. به گفته یک منبع آگاه، غذای نذری در کار نبوده و خود دکتر صلحی غذا را تهیه کرده است.

حادثه.jpg
حواشی مربوط به مرگ مشکوک اعضای خانواده دکتر صلحی، پزشک تبریزی همچنان ادامه دارد. این پزشک ادعا کرده که نامزد و مادر بزرگ او با غذای نذری مسموم شده اند، اما خبرها حاکی است که انگشت اتهام به سوی خود دکتر صلحی چرخیده است. به گفته یک منبع آگاه، غذای نذری در کار نبوده و خود دکتر صلحی غذا را تهیه کرده است.

دکتر صلحی همان پزشکی است که چندی پیش نسخه‌ای خاص با خطی خوش برای بیمارش نوشته بود. او همچنین در یک نسخه دیگر نیز از داروخانه خواسته بود که اگر بیمار در پرداخت هزینه دارو با مشکل مواجه شد، با او تماس بگیرند. این نسخه دست‌به‌دست در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی چرخید و میلیون‌ها نفر در جریان آن قرار گرفتند. اما حالا این پزشکی تبریزی جور دیگری جنجال‌برانگیز شده است. ۱۷مهر بود که خبری از یک پزشک تبریزی مردم را بهت‌زده کرد: مسمومیت شدید اعضای خانواده پزشک تبریزی با غذای نذری و کشته شدن مادربزرگ و نامزد او و مسمومیت و تنگی نفس مادر، پدر و برادر این پزشک جوان بعد از خوردن غذای مسموم. این خبر دست‌به‌دست شد و جامعه را تحت تاثیر قرارداد، تا جایی که مراسم تشییع‌جنازه نامزد و مادربزرگ این پزشک با حضور پرتعداد مردم تبریز برگزار شد و حتی پای وزیر بهداشت هم به این ماجرا باز شد. وزیر در پیامی مرگ همسر و مادربزرگ دکتر صلحی را تسلیت گفت و دستور رسیدگی به این پرونده را صادر کرد. به دنبال مسمومیت و فوت دوتن از اعضای خانواده پزشک تبریزی، علت حادثه این گونه بیان می‌شود که مردی با مراجعه به درمانگاه محل فعالیت دکتر (درمانگاه تیموری تبریز) از او درباره تعداد اعضای خانواده‌اش سوال پرسیده و روز بعد هم برایشان غذای نذری می‌برد. پزشک نیز پس از بردن غذاها به خانه، برای انجام کاری از منزل خارج شده، اما در بازگشت با پیکرهای نیمه‌جان مادربزرگ، پدر، مادر، برادر و همسر روبه‌رو می‌شود. او بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک فوری می‌کند. دقایقی بعد هم اعضای خانواده‌اش به بیمارستان سینا انتقال می‌یابند اما با وجود تلاش پزشکان ابتدا مادربزرگ و سپس همسر جوان، جان خود را از دست می‌دهند.

غذای نذری در کار نبوده

اطلاعات به دست آمده از یک منبع آگاه در این پرونده حاکی است که بخش مهمی از جزئیات این حادثه دروغ بوده است و کذب بودن جزئیات مرگ این دو و شایعه بازداشت این پزشک در جریان مرگ دو عضو خانواده‌اش، نشان می‌دهد اصل موضوع با آنچه تا به امروز مطرح می‌شده، کاملا متفاوت است. یک منبع آگاه با تایید خبر بازداشت این پزشک تبریزی به عنوان یکی از مظنون‌های اصلی قتل همسر و مادر بزرگش گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد گرچه مرگ این مقتولان بر اثر مسمومیت رخ داده است ولی بر خلاف ادعاهای مطرح شده، پای هیچ غذای نذری در میان نبوده است. به گزارش تسنیم، او ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که این پزشک تبریزی، شخصا مبادرت به تهیه غذا از یکی از کترینگ‌های شهر تبریز کرده و غذای مسمومی که باعث مرگ این دو زن شده، به هیچ وجه، نذری نبوده است.

فیلم پزشک تبریزی در رستوران

شایعاتی از زبان یک رستوران‌دار تبریزی شنیده‌شده که گفته می‌شود این پزشک همان روز حادثه پنج غذا از رستورانش خریده است. حالا گفته می‌شود اینها همان غذاهایی بوده که به اسم نذری به اعضای خانواده دکتر صلحی خورانده شده است. به گفته منبع آگاه وزارت بهداشت «موضوع نذری کاملا منتفی است و او خودش غذا را تهیه کرده بود. هیچ فردی غذایی نداده است. او خودش غذا را خریده و فیلم رستورانی که از آنجا غذا را تهیه کرده، موجود است. همه شواهد و بعضی سوابق نیز دال بر این است که او از مظنون بالاتر و متهم است.»

اظهارنظر نماینده تبریز

علیرضا بیگی، نماینده تبریز در مجلس گفت: طی صحبت‌هایی که با مسئولان قضائی داشتیم، قتل اعضای خانواده پزشک تبریزی از قبل طراحی شده است. او با بیان اینکه این دکتر به عنوان مظنون اصلی قتل خانواده‌اش در بازداشت به سر می‌برد، عنوان کرد: گزارش مقامات قضائی حکایت از آن دارد که خود این پزشک طراح این موضوع بوده است.به گزارش رکنا، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی قطعی به این پرونده تحت نظر مقامات قضائی است و آنها باید انگیزه این کار را اعلام کنند، اضافه کرد: پزشک تبریزی هنوز هم تحت بازداشت است.

تکذیب اعتراف به قتل پزشک تبریزی؟

یک فرد نزدیک به خانواده پزشک تبریزی مدعی شد اخبار مربوط به اعتراف و نقش این پزشک در مرگ اعضای خانواده‌اش کذب است. یکی از نزدیکان خانواده دکتر علیرضا صلحی، با تکذیب شایعه اعتراف صلحی به قتل خانواده خود عنوان کرد: خانواده دکتر صلحی از ابتدا ترجیح می‌دادند موضوع این پرونده در یک فضای آرام پیگیری شود تا بررسی‌های نهادهای قضائی و انتظامی با دقت و سرعت بیشتری صورت پذیرد، ولی متاسفانه در روزهای اخیر شاهد انتشار شایعات نادرستی هستیم که هم باعث ناراحتی و رنجش خانواده‌های داغدار شده و هم تمرکز بر اصل موضوع را از بین برده است. او با تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر اعتراف دکتر صلحی به قتل خانواده خود مدعی شد: خبر اعتراف ایشان کذب محض است. این فرد نزدیک به خانواده دکتر صلحی درجواب به سوال دیگری درباره اظهار نظر یکی از نمایندگان تبریز در مورد این پرونده ابراز داشت: متاسفانه این نماینده محترم تصور می‌کنند کماکان استاندار آذربایجان شرقی هستند و مسئولیت و مجوز دارند در هر موضوعی با اطلاع یا بدون اطلاع اظهار نظر کنند. به گزارش ایلنا، او خاطرنشان کرد: از مردم فهیم درخواست داریم از پرداختن و انتشار شایعات پرهیز کنند و مطمئن باشند در صورت حصول نتیجه‌ این موضوع توسط مسئولان قضائی استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

توصیه مسئولان قضائی

دادستان عمومی و انقلاب تبریز اعلام کرد: پرونده مرگ دو نفر از اعضای خانواده پزشک تبریزی در دست بررسی است و نتیجه آن از طریق تشکیلات قضائی استان اعلام می‌شود. به گزارش ایرنا، موسی خلیل اللهی افزود: انتشار هر گونه خبر درباره این پرونده از کانالی غیر از تشکیلات قضائی آذربایجان‌شرقی فاقد ارزش است.

آرمان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها