رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210475

حریفان استقلال و پرسپولیس در آسیا مشخص شدند/ جدال با قطریها برای صعود

ساعت24-کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ اعلام کرد تا سرخابی های پایتخت کار خود را برای حضور در مرحله گروهی از پلی آف استارت بزنند.

با قطعی شدن سهمیه ۲+۲ ایران در لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال خوزستان و ذوب آهن به صورت مستقیم در مرحله گروهی این بازی ها حضور خواهند داشت اما پرسپولیس و استقلال برای حضور در این مرحله باید از مراحل پلی آف و مقدماتی عبور کنند.مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در میانه آذر ماه قرعه کشی و در اوایل اسفند آغاز خواهد شد اما دیدار های مقدماتی و پلی آف که از بهمن ماه آغاز خواهند شد قرعه کشی نخواهد داشت و تیم ها بر اساس رتبه ای که فوتبال کشورشان در رنکینگ فنی ماه نوامبر AFC کسب کرده اند حریفان خود را خواهند شناخت.


مرحله اول مقدماتی


بر اساس ارزیابی های صورت گرفته پیش بینی می شود در مرحله اول مقدماتی که پنجم بهمن ماه استارت می خورد شش تیم حاضر در رقابت ها به مصاف هم خواهند رفت. در این مرحله تیم های A،B وC به ترتیب میزبان تیم های D،E و F خواهند بود که سه تیم پیروز راهی مرحله دوم مقدماتی خواهند شد.


مرحله دوم مقدماتی


مرحله دوم مقدماتی لیگ قهرمانان در تاریخ ۱۲ بهمن برگزار خواهد شد و استقلال به عنوان نماینده کشورمان در این مرحله حضور خواهد داشت. استقلال با توجه به صدرنشینی ایران در رنکینگ در بین کشور های این مرحله (ایران، قطر، ازبکستان، عراق و سه نماینده صعود کرده از مرحله اول مقدماتی) در رنک نخست مرحله دوم مقدماتی قرار دارد و در این مرحله میزبان ضعیف ترین تیم راه یافته از مرحله اول مقدماتی خواهد بود. بر اساس جدول زیر در مرحله دوم مقدماتی تیم های A،B وC با سه تیم راه یافته از مرحله اول مقدماتی دیدار خواهند کرد و تیم های D و E در مرحله دوم به مصاف هم خواهند رفت.به این ترتیب اگر در مرحله اول مقدماتی هر سه تیم A،B وC موفق به شکست دادن حریفان نه چندان قدرتمند خود (سه تیم آخر مرحله اول مقدماتی) شوند تیم "الوحده اردن" حریف استقلال در مرحله دوم پلی آف خواهد بود و اگر هر یک از تیم های دیگر پیروز شوند همان تیم مهمان استقلال در مرحله دوم پلی آف خواهد شد که مسلماً تیم دردسرسازی برای آبی پوشان نخواهد بود.


پلی آف


چهار تیم حاضر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان (الوحده، الفتح، پرسپولیس و الجیش) در تاریخ ۱۹ بهمن ماه میزبان تیم های راه یافته از مرحله دوم مقدماتی خواهند بود و تیم های پیروز راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ خواهند شد. در مرحله پلی آف استقلال ایران در صورت صعود از مرحله دوم مقدماتی به عنوان تیم رنک نخست این مرحله مهمان تیم رنک آخر پلی آف یعنی الجیش قطر خواهد بود و پرسپولیس به عنوان تیم رنک سوم پلی آف (با توجه به حضور ایران پشت سر امارات و عربستان در رنکینگ فنی ماه نوامبر AFC با تیم رنک دوم مرحله دوم مقدماتی السد قطر (در صورت صعود السد که کاملاً محتمل به نظر می رسد) روبرو خواهد شد.به این ترتیب استقلال در صورت صعود به پلی آف ۱۹ بهمن مهمان الجیش قطر در دوحه می شود و پرسپولیس در همین مرحله و در همین روز در صورت صعود السد از مرحله دوم مقدماتی میزبان این تیم قطری در تهران خواهد بود که رویارویی مرتضی پورعلی گنجی و ژاوی هرناندز ستاره اسپانیایی با شاگردان برانکو می تواند جذابیت های خاصی رقم بزند.

دیدن اخبار ورزشی ساعت 24 روی ، خبر ورزشی کلیک کنید.

۱۱نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها