رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210582

(تصاویر)از ترور نخست وزیر هند تا مرگ مرموز هودینی و ظهور شرلوک هولمز

ساعت24- امروز وقایع مهم تاریخی که در تاریخ 8 آبان رخ داده است مرور می کنیم.وقایعی از ترور نخست وزیر هند ایندیراگاندی تا مرگ مرموز هری هودینی شعبده باز بزرگ و ظهور شرلوک هولمز کارگاه ماجراجو...

ایندیراگاندی در کنار مهاتماگاندی
trong>ترور ایندیراگاندی نخست وزیر هند

در سال 1984در چنین روزی ایندیرا گاندی نخست وزیر هند و دختر جواهر لعل نهرو از مبارزان استقلال هند در برابر انگلیس و نخستین نخست وزیر هند پس از استقلال در اقدام تروریستی توسط دو محافظ شخصی اش کشته شد. این دو محافظ که بینت سینگ و ستوانت سینگ نام داشتند با شلیگ گلوله به سوی ایندیراگاندی هنگام حرکت وی خودرو حاملش به سوی دفتر کارش وی را به قتل رساندند.پس از این حادثه نیروهای مسلح حاضر این دو را مورد حمله قراردادند و در شلیک متقابل این دو کشته شدند.

ایندیراگاندی در کنار مهاتماگاندی در دوران کودکی

اشغال کانال سوئز توسط نیروهای انگلیس و فرانسه

در سال 1956 در چنین روزی نیروهای انگلیسی با دو روز تاخیر برای به دست گرفتن کنترل کانال سوئز در این منطقه نیرو پیاده کردند. این اقدام پس از ورود نیروهای رژیم اشغالگرقدس صحرای سینا و جنگ با مصر انجام شد.نیروهای فرانسه و انگلیس با اقدام با اشغال کانال سوئز قصد جلوگیری از طرح عبدالناصر برای ملی کردن این کال انجام شد که به تشدید جنگ سرد و ورود اتحاد جماهیر شوروی به این بحران و بروز اختلاف میان آمریکا با انگلیس و فرانسه شد.

مرگ هودینی

در سال 1926 در چنین روزی هری هودینی بزرگترین و مشهورترین شعبده باز دوران که الهام بخش بسیاری از بزرگان رد این رشته است در اثر ضرباتی که یکی از شاگردانش به شکمش زد در اثر ترکیدن آپاندیسش هنگام بازگشت به آمریکا به شدت بیمار شد و در بیمارستانی در دیترویت تسلیم مرگ شد.وی با بیماری آخرین شعبده بازی اش را روی صحنه انجام داد و راهی بیمارستان شد.مهمترین شعبده بازی مشهور ابتکاری وی فرو رفتن در آب با دستان بسته بود که پس از مدتی دست هایش را گشوده و بروی آب می آمد.وی نمایش های عمومی و پرسروصدایی را ترتیب می داد و در کار خود یکتا بود.وی متولد بوداپست در مجارستان بود و پس از مهاجرت با خانواده به آمریکا به فعالیت های سرگرمی و سپس شعبده بازی روی آورد.

انتقال جسد استالین از مقبره لنین

در سال 1961 در چنین روزی جسد مومیایی شده استالین از مقبره لنین منتقل شد.پنج سال پس از سخنرانی نیکتا خروشچف در پلونوم بیستم حزب کمونیست شوروی در انتقاد از استالینیسم و کیش سخصیت و دیکتاتوری وی جسدوی از مقبره ولادیمیر ایلیچ لنین محو و به محل دیگری منتقل شد.جوزف استالین پس از مرگ لنین به قدرت رسید و در دوران وی تعداد بیشماری از رهبران انقلاب کمونیستی روسیه کشته و زندانی شدند و برخی در تبعید کشته شدند.در این دوران تعداد زیادی از مردم این کشور نیز کشته شدندکه آمار های میلیونی از این کشتار منتشر شده است.

ظهور شرلوک هولمز

در سال 1892 در چنین روزی نخستین کتاب از مجموعه های شرلوکهلمز کارگاه افسانه ای نوشته آرتور کانون دویل منتشر شد.کارگاهی با کلاهی خاص و پیپ مشهورش که فیلم های زیادی از روی آن ساخته شد و شهرت جهانی یافت.کانون دویل این مجموعه داستان رد از سال 1887 در روزنامه ای منتشر کرده بود و سپس بصورت مجموعه داستان منتشر شد. و سپس مشهور و ادامه یافت و مجموعه های دیگری از این داستان ها منتشر شد.کانون دویل در استکاتلند متولد شده و در رشته پزشکی تحصیل کرده بود گفته می شود که شخصیت هولمز از استاد پزشکی وی دکتر جوزف بل الهام گرفته شده است.

آرتورکانون دویل
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها