رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210672

فیلم منتشر شده در شهر مشهد صحت دارد

ساعت24- مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌زیست از شناسایی منتشرکننده فیلم «توله ببر بنگال» خبر داد و اظهار کرد: انتساب این فیلم به شهر مشهد صحت دارد.

یک توله ببر سیبریایی در باغ وحش ملی لهستان رها  می شود
علی تیموری در مورد صحت و سقم فیلم منتشر شده مربوط به تردد و سرگردانی یک قلاده «توله ببر بنگال» در خیابان‌های مشهد گفت: نمی‌توان ادعا کرد که این فیلم صحت ندارد یا اینکه باید با منتشرکننده برخورد و او را مجازات کرد بلکه باید بررسی کنیم که این فیلم مربوط به چه زمانی بوده و در چه مکانی گرفته و منتشر شده است.

وی اظهار کرد: انتشاردهنده فیلم می‌تواند کمک کند که بفهمیم این اتفاق در چه منطقه‌ای افتاده و چه زمانی این فیلم را گرفته است نه اینکه بخواهیم با او برخورد کنیم.

تیموری ادامه داد: چون قبلا برخی افراد فیلم‌های مربوط به پنج سال گذشته را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند و بعد از بررسی مشخص می‌شد که برای سال‌های قبل بوده است، این احتمال در این ماجرا هم وجود داشت که این فیلم برای سال‌های گذشته باشد ولی طبق بررسی‌های اداره کل استان خراسان رضوی انتشاردهنده فیلم شناسایی شد و متوجه شدیم که فیلم برای مشهد است.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر از انتشاردهنده فیلم توله ببر بنگال کمک می‌گیریم تا دقیقا بدانیم این فیلم مربوط به چه زمانی و چه مکانی است. تاکنون مشخص شده که ادعای مطرح‌شده مبنی بر اینکه این فیلم مربوط به شهر مشهد بوده، درست است؛ حالا باید بررسی کنیم که آیا ساکنان این منطقه و این محله با باغ‌وحش‌ها ارتباط دارند یا خیر که در حال حاضر نمی‌توانیم در این مورد به قطعیت نظر بدهیم.

وی با بیا اینکه اگر تخلف از سوی باغ‌وحش مشهد باشد و بدون مجوز اقدام به انتقال توله ببر بنگال به منزل مسکونی کرده باشد، طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد، گفت: ادارات کل محیط زیست استان‌ها نیز باید پایش باغ‌وحش‌ها را جدی بگیرند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: باغ‌وحش‌هایی که مجوز دارند یا در شرف اخذ مجوز هستند باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند که نسبت به توله‌ها و گونه‌هایی که در اختیار دارند حساسیت کافی را داشته باشد و توجه کنند که به هیچ‌وجه حق ندارند توله‌ها را به صرف اینکه توله هستند به منازل مسکونی انتقال دهند بلکه تحت هر شرایطی گونه‌ها باید در باغ‌وحش‌ها مراقبت شوند.

تیموری در پایان تأکید کرد: واگذاری گونه‌های حیات وحش به اشخاص حقیقی و حقوقی و نگهداری آنها در منازل مسکونی و باغ‌های خصوصی تخلف محسوب می‌شود و ادارات کل محیط زیست استان‌ها باید ورود و خروج گونه‌ها را پایش و کنترل کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها