رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210685

تحقیقات جدید نشان داد

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای اروپا برای زندگی

ساعت 24-لندن به عنوان گران‌ترین پایتخت کشورهای عضو اتحادیه اروپا شناخته شد و در جهان پس از جزایر کیمن و سوئیس گران‌ترین شهر جهان نام گرفت.

بر اساس آمار ارائه شده توسط دفتر آمار اتحادیه اروپا موسوم به «یوروستات» که امروز منتشر شده، لندن گران‌ترین پایتخت کشورهای اروپایی برای زندگی است.

کمیسیون اروپا برای به دست آوردن نتایج دقیق و صحیح از بررسی‌های انجام شده، توان خرید مردم نبست به میزان دریافت حقوق را در نظر گرفته‌اند.

به گفته محققان «یوروستات»، لندن در مقایسه با بروکسل نه تنها گران‌ترین کشور اروپایی برای زندگی است، بلکه بعد از جزایر کیمن و سوئیس گران‌ترین شهر جهان نیز محسوب می‌شود.

از نظر قیمت حمل و نقل، لندن جایگاه دوم و از نظر هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن جایگاه سوم در جهان را به خود اختصاص داده است.

«یوروستات» هم‌چنین صوفیه در بلغارستان را به عنوان ارزان‌ترین پایتخت معرفی کرد و گفت:‌ بخارست نیز دومین شهر ارزان است که در رومانی قرار دارد و به عنوان سومین شهر می‌توان از بوداپست در مجارستان نام برد.

اتحادیه اروپا یک اتحادیه اقتصادی-سیاسی است که از 28 کشور اروپایی تشکیل شده‌است. منشأ اتحادیه اروپا به جامعه اقتصادی اروپا که در سال 1957 با توافق‌نامه رم بین 6 کشور اروپایی شکل گرفت و صرفاً یک اتحادیه اقتصادی بود باز می‌گردد. از آن تاریخ با اضافه شدن اعضای جدید، اتحادیه اروپا بزرگ‌تر شد.

اسامی کشورهایی که جزء اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند را در زیر مشاهده می‌کنید:

اتریش: وین
انگلیس: لندن
بلژیک: بروکسل
بلغارستان: صوفیه
قبرس: نیکوزیا
جمهوری چک: پراگ
دانمارک: کپنهاگ
استونی: تالین
فنلاند: هلسینکی
فرانسه: پاریس
آلمان: برلین
یونان: آتن
مجارستان: بوداپست
جمهوری ایرلند: دوبلین
ایتالیا: رم
لتونی: ریگا
لیتوانی: ویلنیوس
لوکزامبورگ: لوکزامبورگ
مالت: والتا
هلند: آمستردام
لهستان: ورشو
پرتغال: لیسبون
رومانی: بخارست
اسلواکی: براتیسلاوا
اسلوونی: لیوبلیانا
اسپانیا: مادرید
سوئد: استکهلم
کرواسی: زاگرب

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها