رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210707

مراکز فیزیوتراپی در آستانه قطع همکاری با بیمه‌ها

ساعت 24-بازرس هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: سازمان‌های بیمه گر دچار مشکل کمبود منابع مالی هستند که احتمالاً ناشی از پایین بودن سرانه درمان و همچنین استهلاک سرمایه ناشی از اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

2
احمد موذن زاده؛ فیزیوتراپیست و بازرس هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران؛ اعتراض شدید جامعه فیزیوتراپی کشور را نسبت به تأخیر در پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی و همچنین پوشش نامطلوب خدمات فیزیوتراپی به خصوص درمان‌های با ارزشی مانند تمرین درمانی و منوآل تراپی وکسورات ناموجه صورت گرفته توسط سازمانهای بیمه گر را اعلام کرد.


بازرس انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: متاسفانه بر اساس رصد صورت گرفته در سطح کشور در میان سازمان‌های بیمه پایه فقط بیمه نیروهای مسلح است که مطالبات سال گذشته مراکز فیزیوتراپی را تسویه کرده است و بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی در اغلب استانها حتی صورت حساب آذرماه مراکز را پرداخت کردند و این رویکرد مراکز فیزیوتراپی را در سطح کشور دچار بحران کرده و در صورت حل نکردن هرچه سریع‌تر این مسئله، مراکز فیزیوتراپی چاره ای جز قطع همکاری با سازمانهای بیمه ای و دریافت آزاد هزینه خدمات خود را ندارند.

موذن زاده عنوان کرد: مراتب اعتراض شدید انجمن فیزیوتراپی ایران را نسبت به این رویکرد غیر قانونی و ناموجه اعلام کرده و از مسئولین وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت و درمان بعنوان متولیان اصلی بخش بیمه ای و سلامت کشور تقاضای رسیدگی عاجل به این معضل را داریم.

وی ادامه داد: سازمانهای بیمه گر دچار مشکل کمبود منابع مالی هستند که احتمالاً ناشی از پایین بودن سرانه درمان و همچنین استهلاک سرمایه ناشی از اجرای طرح تحول نظام سلامت است در حالیکه منافع طرح تحول نظام سلامت نه تنها فقط برای بخش دولتی درمان بوده است بلکه در مورد خدمات توانبخشی حتی به ارتقاء سطح این خدمات در بخش دولتی نیز نائل نشده است.

بازرس انجمن فیزیوتراپی ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: در صورت توجه نکردن عاجل به معضل تاخیر پرداخت سازمانهای بیمه گر که به نحو بی‌سابقه ای تأخیر آن به یکسال رسیده است این انجمن حق پیگیری قانونی و حقوقی برای دریافت مطالبات و ضرر و زیان تاخیرات صورت گرفته را برای خود محفوظ می‌داند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها