رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210721

7 خودروی خاص برای ماشین‌بازها با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان

ساعت 24-انتخاب یک خودرو، آن هم در بازار محدودی مثل کشور ایران با قوانین و قواعد مختلفی مواجه است. بازار خودروی کشورمان محدودیت‌های بسیار زیادی دارد، اما برای داشتن یک انتخاب درست باید بدانید چه چیزی از خودروی جدیدتان می‌خواهید.

3
خاص بودن، گزینه‌ای‌ است که برخی خریداران پیش از هرچیز به آن فکر می‌کنند! البته در بازار محدودی مثل ایران برای داشتن یک خودروی خاص باید رقم‌های چند صد میلیون تومانی بپردازید، ‌اما در ادامه سراغ خودروهای خاصی می‌رویم که با بودجه‌های نه‌چندان بالا قابل خریداری هستند. خودروهای فهرست پیش رو، کمتر از 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و البته در خیابان‌های کشور ما کمتر به چشم می‌خورند.

آلفا رومئو میتو

آلفا رومئو یک برند اصیل ایتالیایی است که این روزها در بازار کشور ما جایگاهی لوکس و بسیار خاص پیدا کرده است، اما جالب این که شما حتی با مبلغی کمتر از 100 میلیون تومان قادر به خریداری یک نسخه آلفارومئو خواهید بود! میتو نام خودرویی است که با این بودجه پیش روی شما قرار می‌گیرد. یک هاچ‌بک تند و تیز ایتالیایی با ظاهری دوست‌داشتنی با پیشرانه 4 سیلندر 4/1 لیتری توربو، قدرتی معادل 135 اسب بخار به شما هدیه می‌کند. همچنین این خودرو با بهره‌گیری از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، شتاب صفر تا صد معادل 2/8 ثانیه به شما ارائه می‌دهد. شما در بازار فعلی کشور می‌توانید یک نسخه میتو 2012 تمیز و مرتب را با مبلغی حدود 80 تا 90 میلیون تومان بخرید. البته توجه داشته باشید که محصولات آلفارومئو در ایران هزینه نگهداری نسبتا بالایی دارند.

سانگ یانگ کوراندو

اگر به دنبال یک شاسی بلند خاص باشید، گزینه‌های چندان زیادی پیش روی شما قرار نمی‌گیرد، بجز سانگ یانگ کوراندوی نسل گذشته که پیشتر توسط شرکت بن رو در دو نوع 4 و 6 سیلندر به بازار کشور ما عرضه شد. این خودروی کره‌ای که شباهت بسیار زیادی به محصولات مدرن جیپ دارد، بر پایه یک نسخه کوتاه شده از شاسی موسو طراحی و ساخته شده است. کوراندو از دو نوع پیشرانه 4 سیلندر 2300 سی‌سی و 6 سیلندر 3200 سی‌سی مرسدس بنز بهره می‌برد که البته نسخه‌های 6 سیلندر آن با وجود استهلاک بالاتر به دلیل قدرت و شتاب بالا پرطرفدارتر هستند. همچنین در کنار این نسخه‌های مونتاژ شده، تعدادی نمونه نیم‌کروک به صورت وارداتی به بازار کشور ما عرضه شد که طبیعتا خودروهای خاص‌تری محسوب می‌شوند! کوراندوی نسل قبل در نسخه‌های 4 و 6 سیلندر از حدود 40 تا 70 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

رنو مگان کروک

رنو مگان یکی از خودروهای خانوادگی بسیار پرطرفدار و کم‌استهلاکی بود که حدود نیم دهه روی خط تولید شرکت پارس خودرو قرار داشت، اما در حالی که پارس‌خودرو فقط نسخه سدان چهار در صندوق‌دار مگان را به بازار کشور ما عرضه می‌کرد، تعداد محدودی از نسخه‌های کروک و هاچ بک مگان نیز توسط برخی شرکت‌های بازرگانی به خیابان‌های کشور ما راه پیدا کردند و این روزها مگان کروک، ارزان‌ترین خودروی سقف متحرک مدرنی است که می‌توان در ایران سوار شد.

مگان کروک از پیشرانه مشترکی با مگان 2000 پارس خودرو بهره می‌برد و قدرت 136 اسب بخار را به همراه جعبه دنده چهار سرعته خودکار به شما ارائه می‌کند. البته جالب است بدانید که این خودرو در بخش سیم کشی و کامپیوتر با مگان سدان تفاوت دارد و از این رو بسیاری از مگان کروک‌های بازار کشور، با مشکلات برقی مواجه هستند. این خودرو را با قیمتی حدود 80 میلیون تومان می‌توان خرید.

کیا سراتو کوپه

کیا سراتو از خودروهای میان رده بازار ایران است که در دو نسل اخیر خود از فروش نسبتا خوبی برخوردار بود،‌ اما شرکت کیا موتورز کره جنوبی نسخه کوپه این خودرو را با نام کیا فورته یا کیا سراتو کوپه از سال 1387/ 2008 روی خط تولید برده و از 1388/ 2009 تا کنون به بازار جهانی عرضه کرده است. سراتو کوپه از سال 1389/2010 تاکنون در ایران عرضه می‌شود و این روزها یک نسخه سالم و سرحال مدل 2010 از این کوپه دوست‌داشتنی و البته خوش‌چهره را می‌توانید با قیمتی حتی کمتر از 70 میلیون تومان خریداری کنید. سراتو کوپه از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مشترک با سراتو سدان بهره می‌برد و 156 اسب بخار قدرت را به همراه جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به شما ارائه می‌کند. البته لازم به ذکر است که تعداد محدودی از نسخه 1600 سی‌سی سراتو کوپه به بازار ایران عرضه شد که با توجه به کمیاب بودن، قیمت مشخصی ندارند. سراتو کوپه از کم‌خرج‌ترین خودروهای خاصی است که می‌توان در بازار ایران خرید.

هیوندای کوپه

هیوندای کوپه که البته در بازار جهانی با نام تیبرون کوپه شناخته می‌شود، از نخستین خودروهای کوپه‌ای است که اواخر دهه 80 شمسی به بازار ایران راه پیدا کرد. این کوپه اسپرت خوش چهره که اصولا در رنگ‌های خاصی مثل قرمز، آبی و زرد موجود است، از پیشرانه V6 با حجم 7/2 لیتر و 172 اسب بخار قدرت و جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک (تعداد محدودی هم 5 دنده دستی) و محور فعال جلو بهره می‌برد که نسخه‌های 2007 و 2008 این خودرو در نمونه‌های تمیز آن از حدود 55 تا 68 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

فیات 500

فیات پس از غیبت نسبتا طولانی محصولات سواری‌اش، اخیرا به بازار کشور ما بازگشته. فیات 500 محصولی از این خودروساز ایتالیایی است که این روزها با قیمت کمتر از 90 میلیون تومان در خیابان‌های کشور تردد می‌کند. این خودروی شهری کوچک، اصیل و البته بسیار دوست‌داشتنی از پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 3/1 لیتری با حداکثر قدرت 69 اسب بخار بهره می‌برد که البته جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

فیات 500 با توجه به ابعاد بسیار کوچکش به هیچ وجه مناسب کاربری خانوادگی نیست، اما اگر به دنبال یک خودروی خاص و دوست‌داشتنی هستید، گزینه ایده‌آلی برای شماست. هرچند این خودرو هنوز از حیث خدمات رفاهی در جایگاه چندان مناسبی قرار ندارد و البته تنها تعداد انگشت‌شماری از این خودرو به بازار کشور ما عرضه شده است.

هیوندای جنسیس کوپه

جنسیس کوپه جانشین هیوندای کوپه بود که اواخر سال 1387/ 2008 روی خط تولید خودروساز کره‌ای قرار گرفت. این محصول از پلتفرمی مشترک با هیوندای جنسیس بهره می‌برد و نسبت به تیبرون کوپه تغییرات بسیار زیادی داشت. جنسیس کوپه از نظر رنگ تنوع بالایی دارد و نسخه‌های قرمز، زرد، سبز و آبی این خودرو در بازار به فراوانی یافت می‌شود. این کوپه دوست‌داشتنی از پیشرانه V6 با حجم 3800 سی‌سی و قدرتی معادل 306 اسب بخار بهره می‌برد که البته این توان با جعبه دنده شش سرعته ZF آلمان به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌شود.

از این رو جنسیس کوپه لذت رانندگی و کیفیت سواری بسیار بهتری از هیوندای کوپه دارد و البته شتاب صفر تا صد حدود 6 ثانیه این خودرو نیز بخوبی آدرنالین را در رگ‌های راننده جاری خواهد کرد. شما با بودجه کمتر از 100 میلیون تومان قادر به خریداری جنسیس کوپه 2010 و 2011 در وضعیت خوب خواهید بود.

جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها