رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 210930

افزایش مصرف مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها

ساعت 24- ‌دبیر کمیته مبارزه با قاچاق کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور کردستان، از مصرف مکمل‌ها و هورمون‌های ورزشی و متادون در باشگاه‌های ورزشی انتقاد کرد و گفت: افزایش مصرف مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در بین ورزشکاران باشگاه‌ها نگران کننده است.

مظفر اسلامی‌نیا، روز سه شنبه(11 آبان) در کارگروه استانی پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور استان کردستان، اظهار کرد: هرچند اداره ورزش و جوانان با این کارگروه همکاری‌های لازم را داشته است اما بنا بوده که یک کارگاه آموزشی در خصوص آگاه سازی ورزشکاران از مضرات مصرف مکمل‌های ورزشی برگزار کند که هنوز این امر محقق نشده است.

وی افزود: شش واحد عرضه مکمل‌های غیرمجاز در استان شناسایی شده‌اند که پلمپ خواهند شد.

دبیر کمیته مبارزه با قاچاق کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور کردستان عنوان کرد: متاسفانه در ورزشکارانی که به باشگاه‌ها می‌روند مصرف مکمل‌ها و هورمون‌های غیرمجاز و قاچاق افزایش یافته است که این مسئله جای نگرانی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر مردم در این زمنیه اطلاعاتی ندارند که نیاز هست آموزش‌های لازم جهت آگاهسازی انجام شود.

اسلامی نیا در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در استان طی شش ماهه نخست امسال اشاره و اعلام کرد: در این مدت پنج هزار و 774 قلم مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز به ارزش 680 میلیون و 64 هزار ریال در استان کردستان کشف شده است.

وی بیان کرد: همچنین در مدت مذکور 38 قلم دارو کشف شد که 14 مورد آن به ارزش 9 میلیون و 655 هزار ریال انهدام شده است.

دبیر کمیته مبارزه با قاچاق کالا همچنین از ارجاع 68 مورد پرونده مربوط به اقلام آرایشی، بهداشتی، دارویی و مکمل‌های غیرمجاز به مراجع قضایی استان خبر داد و گفت: 2 دستگاه تجهیزات پزشکی نیز به ارزش سه میلیون ریال در استان پلمپ شده است.

وی به برگزاری 3 کارگاه آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: 218 نفر کارشناس در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

اسلامی‌نیا همچنین از برگزاری 74 مورد کلاس آموزشی برای دانش آموزان مدارس و بانوان خبر داد و گفت: چهار هزار و 150 نفر در این کلاس‌ها آموزش دیدند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها